Van Allemanche naar Savieres 34km

4 mei 2019 - Savières, Frankrijk

Goed geslapen vannacht,bij het ontbijt leuke gesprekken gehad over het leven in Frankrijk.Mijn Frans wordt steeds beter en als ze niet vlug praten,versta ik ze goed.Afscheid genomen van deze lieve mensen en op pad in de stromende regen bij een temperatuur rond het vriespunt

EBFEC539-7DC8-47F1-8E5D-C298B60A7F4A

Onder de capuchon is het lastig op mijn iPad kijken,en we liepen al vlug verkeerd .En aangezien ik eigenwijs ben,struin ik dwars door de weilanden en bos naar de weg.Wat dan wel weer een zeiknatte broek oplevert.Eenmaal op route lopen we langs de weg naar Anglure waar ooit de eerste orde van Tempeliers werd opgericht.Bij de brug over de Aube krijg ik een telefoontje ,Frankrijk staat er,ik neem op en het is de madame waar we we geslapen hebben.Ik ben iets vergeten schijnbaar en ze vraagt te wachten.5 minuten later komt ze aanrijden en heeft mijn onderbroek  meegenomen .Die was ik vergeten van de waslijn te halen,is da wa.Nou ik heb hem maar vlug aangetrokken??!We lopen verder langs de weg en het is opletten,onder de capuchon zie ik niet veel dus moet ik op het geluid afgaan of er auto,s aankomen.Het is gelukkig zaterdag en niet druk ,en wie gaat er met dat weer op pad.Dan komen we bij een brug en hier links af voor de volgende 22km.

334BAF18-4FF3-4CDF-9376-B37A0D0BAC5B

Dit loopt echter wel gemakkelijk en ik begin op stoom te komen.Imelda kan dit tempo niet bijhouden maar voor mij loopt het prima,zeker met dit weer.Mee en dan wacht ik dan op haar,maar ik heb besloten volgende week weer allen te gaan te lopen.Ondertussen heb ik mijn Bleutooth speakertje weer aan gezet en met Zac Browns,Let it go,lopen we Merry sur Seine binnen.Hier nemen we een rust en gaan wat eten bij de Franco-Vietnamien.

83E2DD52-FBEA-4769-9A2D-2E74B143EFD8

We slaan nog wat spul in bij de supermarkt,want vanavond is het zelf koken en gaan weer op pad.Langs hetzelfde kanaal nu 12 km.De zon schijnt en het wandelt prettig,maar dat is dan weer van korte duur.Het begint te stormen,takken vallen uit de bomen en je moet uitkijken welke tak het gaat begeven.En natuurlijk gaat het weer regenen,dus regenhoes over rugzak en de stoomwals begint weer.Biinen no time 12km afgelegd en ff wachten op mijn wandelgenoot gaan we op zoek naar de overnachting.Dit is weer zo,n pelgrimopvang als gisteren.Vrouwke alleen heet ons welkom,met een drankje en tot onze verrassing ,krijgen we ook een repas,avondmaaltijd.Ff een hete douche en de 34 km met klote weer zijn vergeten.We krijgen weer een super maaltijd en buurten een beetje over het carnaval in Lille wat nu bezig is.Het was toch een inspanning vandaag en die rugzak zit nog steeds voor geen meter dus ik ga plat.Truste en a demain

1. Rita:
    4 mei 2019
    Hahahaha fijn dat ze oe onderbroek kwam brengen. Nog kouder anders. Geweldig verhaal weer Rob. Je moet een boek uitbrengen als je terug bent. Zoveel al meegemaakt tot nu toe. Succes voor morgen 👍🙋
  2. Carla:
    4 mei 2019
    Weer een dag met voors- en tegens!
    Een fijne loop zondag morgen!
    Groetjes
  3. Ad van der Heijden.:
    5 mei 2019
    Ha Ha die Rob vergeet ie z,n onderbroek . Maar ja als dat je enigste was had je dat allang gemerkt dan is het echt een klokkenspel als je aan het lopen bent. Heb gisteren zelf een trailrun gedaan in Gulpen 16 km omhoog en omlaag mooi maar zwaar parcours. Zet um op.
  4. Jan v Deursen:
    6 mei 2019
    Tha het word steeds mooier met je verhalen
    Ik zit lekker met mijn benen omhoog ,de verwarming aan ,koffie voor me
    Maar ben toch jaloers op jou,je maakt veel mee ,ziet veel ,denkt veel,heerlijk gevoel moet het zijn
    Nu ga ik oude stofzuiger proberen te maken ,zal wel niet lukken

succes Rob
  5. Julia:
    6 mei 2019
    Hoi opa wat een leuk verhaal en mooie foto's

Groetjes Jim