Van Aubigny -les pothees naar Lalobbe 21 km

26 april 2019 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Vanmorgen na het ontbijt weer op pad.Het eerste stuk loop ik samen met Wil en we hebben een prachtig weer,wat een verschil met gisteren.De route gaat gelijk steil omhoog en weer worden we getrakteerd op een visueel schouwspel van vergezichten en wolken.

A27A8645-14CA-4385-AC68-23961498CDC7

We lopen door een donker bos  en wringen ons daarna door smalle hekjes .Het is net of je door een ansichtkaart wandelt.De route gaat verder tussen weilanden met aan beide kanten prikkeldraad en zo smal dat we moeten uitkijken voor de rugzak.

B123CAF1-8987-4CEE-BB39-B4E6433610E1

Na het laatste hekje nog een ferme klim en we lopen het dorpje Librecy binnen.Hier hebben ze aan de pelgrim gedacht,overal schelpen en een paar mooie zitjes ,door de bewoners klaar gezet.Hier houd ik een rustpauze ,lekker in de zon.Wil gaat verder,hij loopt vandaag 30 km,en we nemen afscheid.Ik loop vandaag 22 km en doe het na gisteren met dat klote weer rustig aan.

08FABE48-6DD1-457E-828B-9BBFB7DE6EC6

De weg gaat nog door een klein stukje bos en dan loop ik Signy-l’Abbaye binnen.En daar is meteen een Carrefour supermarkt,dus we gaan eens flink shoppen.2 bananen,een peer,blikje sardines en een flesje Duvel.Hierna nog een bankoverval,kan niet overal,en ik beland in een Frans café.Meteen gaat het gesprek over La route St.Jaques de Compestelle

A00502AB-2079-4D9A-A8A2-9EC8D5258D18

Hier een uurtje blijven hangen en wat gegeten,prachtig dat iedereen meeleeft met je.Ze wensen me courage en een bon Camino .De weg volgt steil omhoog en voert door een prachtig bos.Halverwege kom ik een asielzoekerscentrum tegen,maar blijkt  toch een outdoorcamping te zijn.En het cafeetje is nog open ook.Een paar Choufkes gepakt en genoten van de woeste wolken.De route gaat verder door het bos en daarna door een natte vlakte,ik zak tot mijn enkels in de blubber .Het pad wordt steeds natter, en ik krijg een dejavu met Ierland ,waar ik bijna verzoop in een moeras.Ik volg het pad aan de bovenkant en kom uit op een harde weg.Ik volg verder Maps.me en kom aan in Lalobbe waar ik ga overnachten.En dit is voor mij ook een verrassing ,ik slaap in een authentiek Frans huis uit het jaar 1800.Houtkachel in de keuken en alles in de stijl van 50 jaaar terug.Ik geniet ervan.Restaurant of café is er niet,dus ik bestel een pizza per koerier.Die wordt ook keurig netjes bezorgd,en smaakt me heerlijk bij het vuurtje.Ik loop daarna nog even op straat om foto,s te maken.De beheerder van het huis komt op me af en vraagt of ik de kerk van binnen wil zien,hij heeft de sleutel.Nou een prachtig kerkje,wat net als in Nederland,al jaren niet meer in gebruik is.Ik krijg een hoop uitleg over de geschiedenis van  de kerk en het dorpje.De beheerders zijn Nederlanders Karin en Ton Rolvink,super bedankt.Nu zit ik mooi bij het vuurtje deze blog te typen en ga zo naar mijn mandje.Een prachtige dag,we gaan weer zien wat morgen brengt.a demain

1. Jolanda Janssen:
    Mooie dag zeg
  2. Carla:
    26 april 2019
    Wat een dag weer. Leuke foto’s!
    Succes morgen! Duim voor goed weer!
  3. Daisy:
    26 april 2019
    Wat leuk om allemaal mee te maken.
    Weltrusten en succes voor morgen.
  4. Yuri:
    27 april 2019
    Safe travels..ziet er prachtig uit allemaal
  5. Jan v Deursen:
    27 april 2019
    leuk je verhalen te lezen
    verrek wat is het ver lopen ,klopt da kleine 20000 km
    En da alleen mar mi uw eigenste moterku
  6. Hans:
    30 april 2019
    Hoi Rob
    Als het internet het doet in Mexico dan lezen we je verhalen even bij.
    Vroeger waren je verslagen bij de scouting niet zo lang. Haha.
    Succes verder het mooie weer tegemoet