Van Crozant naar La Soutteraine 29 km

5 mei 2022 - La Souterraine, Frankrijk

Goed geslapen en op mijn gemak spulletjes ingepakt,klein ontbijtje met zijn vieren en dan op pad.En dat begint supermooi ,langs de rivier de Creuse.Kleine watervallen en een prachtig pad om te lopen.Ik kom uit op een splitsing  en vervolg de weg over kleine C weggetjes naar Chapelle Baloue.Daar is een klein winkeltje en de Franse pelgrim van gisteren zit al in de tuin.Ik koop wat fruit ,Cola en een koffie .Even later komen de dames er ook aan,en we genieten van een ontspannen moment.De route gaat verder over stille weggetjes en in een prachtig landschap.Ik heb een muziekje op staan en daar komt het nummer voorbij van Boudewijn de Groot.En s,morgens weet ik vaak niet waar ik s,avonds slapen zal.Ik reis de hele wereld door het zonlicht achterna.Ik heb iedereen verlaten behalve tante Julia.Hoe toepasselijk toch.Alleen blijft dat nummer de hele dag door door je hoofd zingen.Even later kom ik aan in Saint Germain Beaupre en daar is een bakker.Ik koop daar twee aardbeigebakjes en twee eclaits,koffie gebakjes met slagroom..Tsja,zoon van een banketbakker.En tegenover de school geniet ik van de lekkernijen.Het pad gaat verder door een prachtig bos en ik ruik zoveel verschillende geuren van kruiden,bomen en planten,ik hoor een kakofonie van vogels ,kikkers en koeien,en zie een prachtig landschap wat in bloei staat,kortom overwerk voor de zintuigen.Langzaam loop ik naar het stadje La Soutteraine.In de Cathedrale krijg ik mijn stempel en steek een kerske op.Ik slenter wat door het stadje en kom op een terrasje en bestel een Westmalle.De caféhond komt langs me liggen,ik kijk hem aan en zeg tegen hem joie de vivre.Ik ga verder naar mijn overnachting wat ik vanmorgen had geboekt.Mooie locatie net buiten het stadje,de dames in de ene  kamer,ik kamer voor mezelf.En wat fijn is een wasmachine.Dus alle troep erin en laat maar draaien.Even later wordt er een heerlijk diner voorgeschoteld.Leuke gesprekken in het Frans wat me steeds beter af gaat.Met een gevulde maag denk ik terug aan een prachtige dag en ga mijn mandje in.

a demain

1. Carla:
    5 mei 2022
    Jonge jonge wat is Frankrijk toch mooi! En heerlijk die hond, en die kat op je bed! Genieten hoor!!
  2. Julia:
    5 mei 2022
    Hoi Rob, ziet er prachtig uit daar volop genieten🌞
    Liefs❤️
  3. Rita:
    5 mei 2022
    Prachtige dag weer zo te zien. Wij genieten van je reis, fotos s en je mooi
    Geschreven verhalen. Truste en succes voor de dag van morgen
  4. Jaap Harthoorn:
    Wat een genieten!
  5. Eva Laureijs:
    5 mei 2022
    Boudewijn De Groot, ja dat is wel echt toeval!!
    ❤❤❤
  6. Han Brands:
    C’est une belle histoire Rob
  7. Muriel Pelle:
    5 mei 2022
    Wauw, wat een prachtige foto's Rob!
    We genieten met je mee😊!
  8. Marianne:
    5 mei 2022
    Gossie Rob. Je moet gaan schrijven je schrijft hardstikke leuk . Vind het leuk om het te lezen . Groetjes uit Eindhoven
  9. Rinie van Gastel:
    6 mei 2022
    Hoi Rob. Begint echt een vakantie reis te worden. Ga zo door
  10. Maaike Weideman-Calis:
    6 mei 2022
    We lezen iedere dag jouw belevenissen op deze reis!!!! Je neemt ons gewoon een beetje mee.... Alvast een beetje in Frankrijk😁🥰
    Geniet ervan!!! Dikke knuffel van de Weidemannetjes