Dag 4 Meerhout naar Scherpenheuvel 28km

15 april 2019 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Van morgen na een lekkker ontbijt en een fotoshoot weer op pad.Ik had geslapen bij Pelgrimshoeve Mannu Dox.Mannu had voor mij een mooie route uitgeprint naar Averbode en dan naar Scherpenheuvel ,wel wat om ,maar ja op een paar kilometer kijken we niet meer.De route liep door prachtige natuurgebieden en mooie dorpjes.En natuurlijk over fietspaden waar ik weer enorm in de weg liep voor al die wielrenners op zondag.En zo kwam ik aan bij de abdij van Averbode.Hier was ik een paar jaar geleden al geweest voor een rondleiding en excursie naar brouwerij Huijge waar het Averbodebier wordt gebrouwen.Bedoeling was om in het abdijcafe wat te gaan eten,maar dit zat afgeladen vol,en in zo,n kippenhok had ik nou ook weer geen zin.Dan maar even bij abdij een stempel halen voor mijn pelgrimspaspoort.Ik werd binnen gelaten door een broeder en kreeg zorgvuldig mijn stempel en gelijk de vraag of ik al gegeten had.Ik kon mee aanschuiven aan een rijk gedekte tafel in het gastenverblijf .Ik dacht dat het vastentijd was,maar hier toch niet.Met een volle maag weer verdergelopen richting Scherpenheuvel .Ik loop nu door Belgisch Limburg en hier dus ook de eerste heuvels.Na een lange klim loop ik Scherpenheuvel binnen.Dit wordt ook wel het Jeruzalem van België genoemd vanwege een mooie basiliek.En er is hier een Pelgrimonthaal waar ik naar binnen loop.Ik wordt hartelijk ontvangen en krijg van een mevrouw een trappistje aangeboden in ruil voor een weesgegroetje voor haar als ik in Santiago ben.Dat gaan we dus doen.Ik krijg een mooi kamertje en na een douche kuier ik nog wat door het stadje en pak dan eindelijk een Averbode biertje.

tot morgen

1. Rita:
    Hoi Rob

Weer een geweldig leuk verhaal. Je schrijft echt heel leuk. Heerlijk zo’n onthaal.
    Succes weer voor morgen.
    Groetjes Rita
  2. Daisy:
    Hoi pap
    Wat leuk om alles zo te volgen, mooie foto's. Veel plezier met de volgende wandeling.
  3. Carla:
    15 april 2019
    Tot nu toe alles prima, lees ik. Mooie foto’s en overal zo welkom! Fijne dag weer vandaag! Groetjes, ook van Geerd.
  4. Ad van der Heijden.:
    15 april 2019
    Mooie fotos Rob en weer een mooi verhaal.
  5. Monique Meijers:
    15 april 2019
    Hoi Rob , ook ik vindt het super leuk om je te volgen op je tocht .
    Je schrijft zo levendig dat ik het idee heb er bij te zijn .
    Veel wandel plezier , gr Monique ( collega Julia)
  6. Patries:
    hallo ome rob.

wat een mooie foto's.
    geniet van al het moois wat je tegen komt😉
  7. Julia:
    15 april 2019
    Hoi het gaat super met lopen👍Geniet van je avontuur🥾