Dag 7 van Eninen naar Namen 30km

17 april 2019 - Namen, België

Het had vannacht goed geregend,maar toen ik wakker werd was het gelukkig droog.We werden verrast op een superontbijt met fruit,eier met spek etc.en we kregen ook nog een lunchpakketje mee.Gewoon superlieve mensen,je moet het maar doen,je huis delen met een paar zwervers .Die twee andere pelgrims waren nog wat aan treuzelen,dus ik pakte mijn rugzak en ging op pad.Door een prachtig glooien landschap naar het fietspad,en dan linksaf naar Namen

D7AC9A75-7936-4E85-906B-8AE99CC14D5A

Nou dit is me toch een saai pad.Een oude spoorlijn,waar ze naderhand een verhard weggetje van gemaakt hebben.Maar goed het schiet wel lekker op.Onderweg kom ik door die eindeloze landbouwvelden waar suikerbieten verbouwd worden voor de grootste suikerfabiek van België ,raffinerie de Tirlemontoise,of gewoon Tienen.Onde het lopen bedenk ik dat we hier al tig keer langsgekomen zijn ,toen we naar Sclayn gingen ,een stukje van 25 minuten en nou loop ik hier al een dag.Maar goed ,dat zijn dus de gedachten als je daar loopt.Het fietspadje begint te vervelen ,dus ik zet maar een muziekje op met mijn bleu tooth speakertje,ja Pegrim 4.0.En zo loop ik samen met Zac Brown band Namen binnen.Het landschap begint ook te veranderen in de voor mij zo bekende Ardennen.Nu nog even op zoek naar mijn overnachting,en dat valt nog niet mee.Maar na wat rondvragen  kom ik in een oude wijk met klassiek huizen die boven op de heuvel uitkijken op Namen.In een van die klassiek huizen slaap ik vanavond.

0F8DBED5-0D1E-41DF-B8E2-276E0AB2B5D9

Ik wordt hartelijk ontvangen en krijg mijn kamertje op de zolder met een prachtig uitzicht.Ff onder de douche en een wasje en ik ga naar Namen voor wat te eten.Ik was er vroeger al een paar keer geweest ,het is een mooie stad met prachtige gebouwen en het is helemaal opgeknapt.Lekker wat gegeten en in het frengels over voetbal geluld.Op de terugweg veel zwervers gezien,maar ze hebben hier een opvang die om 8 uur open gaat,zal daar wel aan liggen.Ik lig weer in mijn mandje en tot morgen

1. Carla:
    17 april 2019
    Wel te rusten en morgen weer een mooie wandeldag!!
  2. Julia:
    17 april 2019
    Hoi, wat zijn we daar al veel geweest in Sclayn, lopen anders dan met een Jeep er naar toe rijden🙈
    Mooie foto’s👍🥾
  3. Daisy:
    Wat een mooi uitzicht!!
  4. Eva Laureijs:
    18 april 2019
    Mooie foto’s! Frengels hahaha...
    Succe nog!!
  5. Carin van der zanden:
    Je schrijft leuk !
    Groetjes en fijne dag !
  6. Manu en Wilma Versteegh:
    18 april 2019
    Wat heb je toch n supermooi jaargetijde uitgezocht om te wandelen. ..al dat jonge groen en veel in bloei 🌻 je schrijft mooie verhalen, n genot om te lezen...Alvast n vrolijk Pasen Pelgrim🐣🐥en vergeet je eitjes niet 😄 hauwdoe! ! vanuit Helmond
  7. G Everink:
    Prachtig Rob! Succes!