Dag 9 Van Anseremme naar Givet 28km

23 april 2019 - Givet, Frankrijk

Leuk Paasweekend gehad,kon ook al niet meer stuk met die zonnige temperaturen.Maar vanmorgen weer aan de wandel.Tentje was zeiknat vanwege de dauw,dus zo goed als het ging alles ingepakt.Nog een gezamenlijk ontbijtje en daar gaan we dan.Julia liep nog een stukje mee,maar dan komt toch de kruising van afscheid.Zij weer terug naar huis en ik weer verder voor mijn eerste deel van de Camino naar Santiago de Compostela .

De route volgt eerst een stukje de Lesse,waar we gisteren wel zo,n 200 kano,s hebben zien;varen.Bij de sluis van Anseremme ga ik weer verder met het volgen van de Maas.Een mooie route om te lopen,langs de rotsen van Fryr waar verschillende mensen proberen deze rotsen te beklimmen.Ik heb al moeite genoeg om er langs te lopen met een rugzak.Ik moet hem zelfs even afdoen op een heel smal stuk,om onder een overhellende rots te kruipen.Dan volgen er weer weilanden en ik besluit om een padje binnendoor te nemen.Dit loopt steil naar boven en ik moet weer onder en boven omgevallen bomen kruipen,maar wordt wel beloond met prachtige vergezichten.Dan weer padje steil naar beneden ,en dat val nog niet mee met een zware rugzak.Beneden volg ik de Maas weer verder richting Hastière .Aan de overkant loopt de provinciale weg en die erg geliefd bij de motorrijders.Ik rust op een bankje en zie er zo een paar honderd voorbij scheuren,richting huis na het Paasweekend.Een stuk verder steek ik de Maas over en loop langs de weg Frankrijk binnen en even later het stadje Givet.Op de Camping municipal vraag ik een plekje,de camping staat helemaal vol met zigeunerfamilies en helemaal achterin in een hoekje bij een parkeerplaats mag ik gaan staan.De ondergrond is gravel en zo tussen de auto,s zie ik toch niet zitten.Aan de andere kant van het hek is een mooi grasveldje.Er zit ook een groot gat in het hek,dus ik besluit ,om hem daar maar op te zetten.Nog even teruggelopen naar Givet om wat te eten en daarna in mijn tentje even blog schrijven.Nou dat duurde 10 minuten en ik werd vanmorgen wakker met iPad op mijn buik.Stukje nu maar geschreven .Tot morgen.Foto,s volgen 4g hebben ze hier niet van gehoord

1. Julia:
    23 april 2019
    Dat was dus een hele trip en vermoeiend, nu uitgerust en weer verder🥾
  2. Joyce en Piet:
    Hoi Rob,
    Heb met veel plezier jou reisverhalen gelezen en volg je op de voet. Wij beleven de camino door jou mooie verhalen weer opnieuw. Ook langs de Maas na Dinant met de overstekende rots moesten wij uitkijken om niet met onze rugzak in de Maas te donderen ha ha. Geniet van je mooie avontuur want dat is het zeker !! Heel veel groetjes, veel wandelplezier en BON CAMINO. Joyce en Piet
  3. Eva Laureijs:
    23 april 2019
    Leuk!! Hier wordt het wat slechter weer... ik hoop dat het daar wat beter gaat zijn! Ik zal de zonnedans voor je doen ☀️💪🍀!
  4. Rita:
    23 april 2019
    Hoi Rob wat een avontuur en wat wen mooie foto’s weer. Succes vandaag👍