Van Eaux-Puiseaux naar Roffey 32km

7 mei 2019 - Roffey, Frankrijk

Er bleken nog meer mensen in de gite te logeren.s,Nachts om half 3 een hoop gestommel,er blijkt nog een kamer boven ons te zijn.Maar goed ,ontbijtje erin en weer op pad.Het is een prachtige morgen,volop zon bij zo,n 8 graden.,en ik heb er zin in.Nu ik weer alleen loop,hoef ik ook met niemand rekening te houden.De route voert weer door een glooiend landschap met veel landbouw en wat veeteelt.Ik zie veel wild onderweg,vooral herten maar nu ook wat everzwijnen.Op de foto zetten lukt niet,iedere keer als ik mijn iPad omhoog richt zijn ze al weg.De route volgt nu een rustige D weg,en loopt door een gehucht met links en rechts wat boerderijen.Ik zie zo,n 100 meter voor me een auto van een erf af rijden,en even later komt er een een grote hond op me af gerend ,poort niet dicht gedaan.De hond probeert in mijn been te happen maar ik geef hem een schop,maat 49,en hij blijft grommend voor me staan.Er is verder niemand te zien,ik besluit het initiatief maar te nemen,de stoute schoenen had ik toch al aan,en begin in het Brabants tegen hem te schreeuwen dat hij op moet sodemieteren en zwaai met mijn armen dat hij terug het erf op moet.Het zal erwel komisch uitgezien hebben met die rugazak,maar hij druipt wel af,staat nog wat na te blaffen.Maar ik kijk niet meer om en loop door.Hartslag een frequentie hoger.Even later loop ik Evry Chatel binnen,waar ik op het terras een koffie neem en bijkom van de schrik.Ik zit hier even en daar zie ik Collin aankomen,die had ik ontmoet de eerste dag in Vessem,maar had hem niet meer gezien.Even wat bijgepraat,hij heeft veel last van zijn beenspieren en heeft al een paar dagen rust moeten houden om ontstekingen te voorkomen.Tsja zo gaat dat op de Camino,ik neem afscheid en loop weer verder door een prachtig bos.

CA294D4F-DF91-4474-88E7-3B608586253D

Ik heb er echt zin in,rugzak zit goed en ik heb er de pas goed in en na een uur loop ik Flogny-Chapelle binnen.Ik stop even bij een bankje en leg mijn hoofd op mijn rugzak en val in slaap.Na zo,n 20 minuten word ik wakker en probeer op te staan,maar dat valt niet mee met die ouw knoken op een houten bankje.Ik loop maar een stuk terug en ga op een terrasje zitten en trakteer mezelf op een paar Leffe blond,ik heb er 28 km op zitten en nog 6 te gaan.Ik vervolg de route en loop de Bourgogne binnen,ik volg een stuk het kanaal van Borgone

4D0ABA1A-82CC-470D-9226-A417231BFED1

Na zo,n 5 km loop ik het dorp Roffey binnen waar mijn onderdak is.Ik word welkom geheten,en krijg een rondleiding.Prachtig luxe huis,met een zwembad,ze wil het voor mij opengooien,het water is 28 graden,maar ik prefereer een douche van 36 graden.Er zou nog een Hollandsche pelgrim komen,maar deze belt rond half 8 af.Zodat ik alleen aan tafel een geweldige maaltijd voorgeschoteld krijg,wijntje uit de streek erbij,perfect.Nu ff blog geschreven en ga omvallen.truste en a demain

1. Daisy:
    7 mei 2019
    Leuk honden😂komt maat 49 toch van pas!
    Weltrusten en succes voor morgen!
  2. Julia:
    7 mei 2019
    Hier was je al bang voor om zulke honden tegen te komen🐾Maar voor maat 49 is niets tegen opgewassen😀
    Trusten alvast en morgen weer veel wandel plezier 🥾
  3. Rita:
    7 mei 2019
    Hahahaha die grote stappers van je daar schrikt zon joekel wel van. Maar toch even schrikken denk ik. Truste en succes morgen🙋
  4. Rinie van Gastel:
    7 mei 2019
    Hoi Rob. Ik lees je verhaal en net wat jou Julia zegt dacht ik ook. Maar maat 49 is ook wel heel extreem. Ja en dan de biertjes en een glas wijn gaan er ook lekker in. Kan ik mij goed in vinden. Als ik dit lees krijg uk al zin om te lopen maar mijn knoken zijn nog een beetje ouder als die van jou denk ik. Dus ik geniet maar van je verhaal en je foto’s en dat doe ik echt met een bigg smile. Veel wandel plezier morgen. Truste. Gr. Rinie
  5. Ad van der Heijden.:
    8 mei 2019
    Wat een verhaal weer mooi. Je maakt nog eens wat mee zo. Als het hardlopen niet meer gaat ga ik ook wandeltochten doen maar dan voorlopig hier in de buurt. Toi Toi Toi.
  6. Inge:
    8 mei 2019
    Ha die Rob, maar je knie doet het goed toch.....
    Super allemaal, woef!!!!!
  7. Maria Gottenbos:
    8 mei 2019
    Hallo rob het gaat goed het wandelen
    Wat zie je veel in de natuur en zelf een hond
    Hebben ze in mariahout niet
    Veel wandelplezier en tot de volgen de keer
    Groetjes