Van Gigilesse nar Crozant 23 km

4 mei 2022 - Crozant, Frankrijk

Goed geslapen in het hutje.Natuurlijk stond er een bedje beneden,maar boven is toch leuker.Never grew up.Ik ga weer op pad en loop nu door de Vallei van de Creuse en dat merk ik.Pittige paden omhoog ,langs een stuwdam en door de weilanden weer op de route.Ik kom een andere pelgrim tegen ,Eddy uit Gent.Hij begint in rap Belgisch te praten van waar hij vertrokken is ,en dat hij al 4 keer zijn overnachting is voorbij gelopen.Hij loopt 45 km per dag,maar dat is al een paar keer 60km geworden vanwege het voorbij lopen.Ik wens hem bon courage en weg is hij,net de Roadrunner.Kop naar beneden en lopen,weet totaal niet wat hij mist.In Cuzion hou ik een korte pauze en daarna loop ik verder naar beneden.Eerst door de weilanden,dan door het bos,en dan wordt het spannend.Een smal padje ,vol met stenen leidt naar beneden.Spekglad en ik heb mijn stok nu echt nodig.Ondanks dat ga ik 3 keer onderuit,geluk is de rugzak die de  breekt.Maar wat een prachtig route.Ik kom beneden bij de rivier de Cruise en het pad vervolgt door een rimboe van omgevallen bomen,ik moet een paar keer mijn rugzak afdoen om onder de bomen door te kruipen.Het bos ,brug over en langs een D weg steil omhoog.En zo loop ik langzaam Eguzon binnen.Bij de bakker wat lekkers gehaald en bij een winkeltje een pot kwark en zo geniet ik van mijn lunch.IK loop weer verder en ben weer het kleine stipje op de grote landkaart.Na veel klimmen en dalen loop ik het dorp Crozant binnen.Ik ga eens op een bankje zitten en overdenk wat ik ga doen.Er is een camping,maar ook een hotel en een refuge voor pelgrims…Ik informeer eens bij het kantoortje en krijg gelijk de code voor de sleutel..Nog ff zoeken en dan kom ik n een warm nestje.Samen met een Franse ,Portugese en Nederlandse pelgrim koken we samen een heerlijk maaltijd.Nog ff een rondje door het dorpen ik ga pitten.

a demain

1. Manu en Wilma Versteegh:
    Hey Rob,
    Wat een pracht !!!! Zou zo met je mee willen lopen 😉 Ik zou als ik jou was van baan veranderen , want er is een schrijver aan je verloren gegaan. 😀 Geniet ze en doe voorzichtig. Groetjes van ons...HOUDOE !
  2. Jolanda Janssen:
    4 mei 2022
    Kei mooi rob lees je verhalen iedere dag
  3. Rinie van Gastel:
    4 mei 2022
    Hé Rob. Mooi dat je iedere dag weer nieuwe mensen ontmoet en ook nog pelgrims die ook de route lopen
    Geniet er lekker van
  4. Rita:
    Hoi Rob

Weer een te gek avontuur voor je deze dag. Goed dat je nog steeds lenig bent overgehouden denk ik aan je tijd als Limbo danser hahaha. Fijne avond en succes voor morgen
  5. Hans:
    4 mei 2022
    Mooi stuk Rob en heerlijk weer zo te zien. Vandaag hebben wij 22 km in Zuid Limburg gelopen dus we lopen een simultaan mee 😀.
    Blijven genieten
  6. Han Brands:
    Mooi verhaal weer Rob
    Bonne route
  7. Jolanda:
    Goed bezig Rob. Blijf op t rechte pad. Groet Maarten
  8. Julia:
    4 mei 2022
    Hoi Rob, weer een mooi avontuur vandaag👍
  9. Wendy:
    Goed bezig pap!!
    En idd je zou schrijver moeten worden 😊
    Welterusten 😴
  10. Leon Maes:
    4 mei 2022
    mooie tocht Robben fijn dat er bij die mooie verhalen, ook mooie foto's zijn ! ga zo door, groetjes Erna.