Van Montmort-Lucy naar Sezanne 34 km

2 mei 2019 - Sézanne, Frankrijk

Oef,vroeg opstaan,ontbijt om half 8 en om 8 uur brengt onze gastheer ons terug naar Mormont Lucy.Eerst ff naar de bakker en wat ligt daar ,een pain baignat.Een heerlijk belegd broodje ,wat we altijd in zuid Frankrijk namen.Een blikske Cola erbij en de lunch kan niet meer stuk.Maar eerst op pad,we lopen met zijn vieren en ze vertrouwen allemaal op mijn navigatiekunsten.Nou met Maps.me niet moeilijk.We nemen een hele saaie lange pad door de velden en we moeten alleen maar de zingende draad te volgen,steken daarna een drukke weg over en vervolgen de route .En hier gaat schijnbaar iets fout.Als we na een hele steile klim boven zijn,zitten we toch verkeerd.De 2 andere zijn we al kwijt geraakt,maar op de bomen zien we toch de Compostela tekens ,dus we lopen door.Wordt een hele mooie route achter huizen,door velden om tenslotte uit te komen bij een oud klooster.

322BB79F-1F1F-4124-9063-A391086FD777

Vlak daar bij een visvijver met restaurant,nou ik lust wel een forel.We krijgen nog uitleg van een man over de omgeving en ik begreep ervan ,dat Napoleon hier zijn eerste hengeltje heeft uit gehangen,maar ik kan het ook mis hebben .De alternatieve route gaat verder door een prachtig bos en komt 4km verder uit op de originele route In Lachy ff pauze en dan begint het licht te regenen.Ik stamp eens goed door om te regen voor te blijven,en dat lukt.Maar voor Imelda blijkt het te zwaar,vlak voor Sezanne wil zij de route national volgen omdat ze mijn tempo niet meer kan volhouden.We nemen afscheid en ik loop de route via de wijnvelden naar beneden.In Sezanne kom ik haar weer tegen bij het hotel,dat gesloten blijkt te zijn .Inmiddels is het hard gaan regenen en we gaan naar een kroegje,waar ze kan bellen.Haar plek is pas om 7 uur open,ondertussen komen Berend en Harrie ook binnen en we drinken een biertje,ondertussen staat de tv aan met oude rockmuziek,Led Zeppelin,Jethro Tull.Dus sfeer zit er goed in.Ik ga naar mijn chambre houte,maar daar is kamer nog niet klaar.Ik zet de rugzak maar vast neer en ga in de zeikende regen terug naar het dorp.En het is niet te geloven,er is maar een restaurant open .Hier toch maar wat gegeten en ook de 2 ander pelgrims komen binnen.Het was een mooie avondje met diepgaande gesprekken.En nu te bed,morgen nieuwe avonturen.a demain

1. Carla:
    2 mei 2019
    Wat een dag zeg!! Wel mooi! Trusten en tot morgen!
  2. Rita:
    3 mei 2019
    Wat een verhaal weer succes vandaag 🙋
  3. Ad van der Heijden.:
    3 mei 2019