Van Premery naar Nevers 34 km

25 april 2022 - Nevers, Frankrijk

I,don,t like mondays

Dat was precies het gevoel dat ik had toen ik vanmorgen in de druilerige regen het hostel uit liep.Eerst het deprimerende Premery maar eens uitlopen.Langs een wat druk bedrijf dat biodiesel maakt en zo het stadje uit.Ondertussen begint het serieus te regenen dus de regenbroek maar aangetrokken.Vervolgens een stuk gelopen van zo,n 10 km waarvan ik niet meer gezien heb als 2 schoenen,een stok en asfalt.O,ja als ik op keek alles in de wolken,wat een zeikweer.Na 2 uur kom ik dan toch zo,n hutje tegen waar je wat kon schuilen.Ik ga eens kijken hoe ver het nog is naar het volgende dorp maar ik ben zo nat dat de telefoon mijn vinger niet herkend en mijn iPad mijn gezicht niet.Moet toch eens gaan bellen met die jongens van Apple.Ik nuttig een Max Verstappen drankje en hoop dat ik vleugels krijg.Net als ik weg wil lopen zie ik nog een verzopen pelgrim aan komen lopen.Hij vloekt en tiert ook op het weer,maar ik vertel hem dat eigenlijk het meeste er toch naast valt,en zo wisselen we van wacht.Ik loop verder en waarachtig het klaart niet op,maar de regen stopt.Nog 6km naar Guerigny waar wat horeca en winkels zou moeten zijn.Ik wandel naast een heel groot oud fabriekscomplex het stadje in maar helaas.Ik zie dat covid en de ontvolking goed heeft huis gehouden.Restaurantjes genoeg,maar alles leeg ,te koop of weg.Alleen de kebab tent,maar je raadt het al,gesloten.Ik vervolg mijn weg langs de route National maar daar moet ik iedere keer aan de kant voor de Camions die door grote plassen rijden.Kortom tijd voor plan B

Ik was van plan mijn tentje op te zetten op de camping in Nevers.Maar het weer beslist anders,ik ga in een gesloopt bushokje zitten en ga mijn Apple spul eens raadplegen,en waarachtig,mijn telefoon vindt mijn vinger weer leuk,en mijn iPad zegt ook dat ik er weer goed uit zie.Dus Booking,site en een 1ster hotel gereserveerd in Nevers,tsja pelgrim 4.0.Ik vroeg me wel af wat een ster dan betekent,maar goed meer als bed en douche heb ik niet nodig.De route gaat verder over kleine D wegen,waar ik toch ieder keer even aan de kant moet voor het verkeer.Even later begint het weer te regenen en niet zo zuinig ook.Ik neem even pauze bij bij een begraafplaats (hebben ze altijd water)maar de bomen bieden geen paraplu tegen de regen en loop verder.Ik steek een snelweg over en kom langzaam in de urbanisatie van Nevers.Ondertussen wordt het weer wat droger maar het klaart niet op..Ik loop Nevers binnen,weet niet waar ik moet zijn,maar mijn neus wijst altijd de weg.Ik loop één Irish pub binnen en bestel een Choufke .Rugzak,regenjas en jas uit en even bijkomen.Blog geschreven en een paar Choufke,s verder op weg naar mijn 1 ster hotel.Ziet eruit zoals gedacht,bed en douche op de kamer ,alleen toilet is buiten.Nou ik ga even plat,dadelijk wat eten 34km in de regen hakken erin.

a demain

1. Herris:
    25 april 2022
    Goed bezig ondanks het klote weer 👍
  2. Rita:
    25 april 2022
    Hoi Rob. Trieste dag voor je met dat smerige weer. We fijn dat je weer vriendjes bent met je appletjes. Toch belangrijk want waar zouden we zijn zonder Apple. Maar weer een prestatie van je hoor. Fijne avond en succes morgen. Groet Ad en Rita
  3. Carla:
    25 april 2022
    Tsja, water genoeg gezien dus! Inderdaad dan tijd voor een Pilsje! Geen tijd om even langs Bernadetje te gaan?
  4. Ad van der Heijden.:
    25 april 2022
    Jij hebt toch wat te verduren als ik dat zo lees maar je houd de moet erin Top.
  5. Marja van Amelsvoord:
    25 april 2022
    Leuk verhaal.....regen ben je idd heel snel beu!! Hoop dat de komende dagen beter zullen worden en met 'n lekker zonnetje. Wandelt toch fijner. Heel veel sukses en wandelplezier.
    Groetjes Gerard en Marja
  6. Marianne:
    25 april 2022
    Tjonge jonge hopelijk schijnt morgen het zonnetje
  7. Daisy:
    25 april 2022
    Hopelijk wordt het weer snel beter, dan ziet alles er een stuk gezelliger uit☀️☀️ wel hele mooie foto's. Slaap lekker😘
  8. Rinie van Gastel:
    Hoi Rob. Nog steeds respect voor jou. En idd het choufke maakt weer veel goed
  9. Jolanda Janssen:
    Ik lees je verhalen mee met Paul, super leuk! ;) Hopelijk snel beter weer ☀️
  10. Leon Maes:
    26 april 2022
    hoi Rob,leuk dat je weer loopt ik volg ze dagelijks,je schrijft goed !! gr Erna Maes.