Van Roffey naar Chablis 18km

8 mei 2019 - Chablis, Frankrijk

Heerlijk geslapen in mijn privé huis,allen het uitzicht is minder,regen.Flink ontbijtje,alle toetjes uit de koelkast en nog wat bananen en koekjes voor de lunch.Regenbroek aan en op pad.Het voelt meteen klote,zware regen en het eerste stuk is eindeloos omhoog.De regen en wind heb ik op kop,dus mee en dan loop ik achteruit omhoog.Ik hoor in het bos naast mij schoten,en denk na het hondeverhaal van gisteren,ik zal hier toch niet het loodje gaan leggen door een paar jagers.Even later  zie ik ze het bos uit komen,om in hun auto te stappen  en weg te rijden .Het zal wel te nat zijn,het wild schuilt ook.Ik niet,ik loop zo,n 7 km over een kale vlakte om vervolgens in Vézannes uit te komen.Hier stop ik bij een schuilhutje in het dorp.

31ADEA08-8ED9-497A-BAF9-52D8B565F0F1

Ik geniet van een banaantje en het uitzicht

4001453A-BAAE-4996-BECC-66DD5FF807B3

Maar ja droger wordt het echt niet,en ik ga verder.Weer gaat de weg steil omhoog,en het begint steeds harder te regenen.Voor het eerst deze Camino vloek ik ,wat een k§$¥£zooi De weg blijft maar stijgen,en ik moet ook nog op het verkeer letten,want het is maar een smal wegske.Eindelijk boven ga ik niet de route lopen,maar blijf de weg volgen.Maar ik heb het wel ff gehad,en wat kom ik tegen,een schuilhutje voor de jagers in de bossen.

98F0C865-8128-4CD9-A39F-BE87F92AEF66

De deur zit met een spin vast,dus doe ik hem open en vind een comfortabel hutje met zelfs een kachel.Ik ga hier eens uitgebreid zitten en maak een mooi broodje sardines vanuit mijn rugzak .Kwartiertje later hoor ik een auto stoppen,zou er een alarm opgezeten hebben.De man kruipt onder de slagboom door en ik doe de deur maar open.Ik zeg hem dat ik schuil voor de regen,en hij kijkt ff binnen ziet mijn gasstelletje ,broodje en rugzak en zegt d,accord.Pas probleme,en gaat weer weg.Ik blijf nog een uurtje zitten,maar de regen houdt niet op.We gaan verder,nog 7km naar Chablis.Ik blijf de weg volgen tot een drukke route nationale.Deze zou ik eigenlijk ook moeten volgen,maar zie op mijn iPad dat eer ook een;route door het bos loopt.Deze maar gepakt,hier wel uitkijken,want het is spekglad

43FBD3D2-FC3C-4888-8A2A-FB34C878F5DC

Even later kom ik bij de de eerste  wijngaarden van de Chablis.De Romeinen hebben lang geleden eens een plantje naar deze streek gebracht,de Vinus Vinifera en daar hebben ze volgens mij ook veel spijt van.Want van een aftakking van dit plantje ,de Chardonnay ,maken ze nu een van de betere witte wijnen,de Chablis.Dus je ziet maar forget Google,ask me.Het bospad komt toch weer uit op de weg en na 3 km loop ik zeiknat Chablis binnen,op zoek naar de eerste kroeg.Probleem is het is vandaag nationale feestdag in Frankrijk,jour de Liberation,zeg maar de bevrijding van Frankrijk ,dus veel is er niet open.Ik zie bar de Chablis en loop naar binnen,volle bak.Doe mijn rugzak af en zoek een plekkie,en ja daar zit miss Melbourne ook,ik kom er niet vanaf.Ik vraag me af hoe zij al hier kan zijn ,maar zij heeft gelift.Even later komt Harrie ook binnen,hij heeft een taxi gepakt.Ik loop vlug even het verkeersbureau aan de overkant binnen,daar zouden ze voor onderdak moeten zorgen.Tegelijk staat er een groepje Franse pelgrims en die krijgen voorrang,ik ga terug naar de kroeg bestel nog een Grimbergen,druk op de app Booking.com en binnen 3 minuten heb ik voor een schappelijke prijs een kamer in een hostel.Tsja ,pelgrim 4.0.Miss Melbourne vertrekt,ze gaat nog 10km lopen,maar ik geloof er niks van.Samen met met Harrie buurt ik verder,en s,avonds eten we lekker bij een Bistro..Hij blijft hier 3 dagen vanwege het weer.Ik loop morgen verder,alles hangt te drogen

F6CA7B89-CFA1-4DBD-84D5-4D50869B8F4F

Truste et a demain

1. Carla:
    Tot morgen!
  2. Carin van der zanden:
    Mooie verhalen !
    Hopelijk krijg je snel beter weer !
    Groeten carin&jan
  3. Julia:
    8 mei 2019
    Toch fijn om je gasstelletje bij te hebben☕️
    Barre tochten, mooi om mee te maken😀
    Trusten 🌞
  4. Han Brands:
    Zeker takke weer..
    Vandaag uit Italië naar Son gereden en veel regen gehad en heb er al een pokkehekel aan . En dan zit ik in een warme auto ...Respect Rob ...
  5. Rita:
    9 mei 2019
    Wat een pech heb je Rob met die regendagen. Hopelijk zuidelijker droger. Weer een mooi verhaal. Succes vandaag👍🙋
  6. Inge:
    9 mei 2019
    Succes maar weer vandaag Rob.....
  7. Mary Calis:
    9 mei 2019
    Hoi Rob wat een mooi avontuur. En wat eenmooie verhalen. Een boek hoef je niet nadien te schrijven. Je doet het nu vers van de pers. Doe je ook noch Corbigny/ Guipy/ st Reverien aan . Misschien staat er bij het kerkje noch een mooie witte amerikaan? Nog veel loop belevenissen te verwachten. En het weer... ach joh alles komt goed! Lg Mary
  8. Ad van der Heijden.:
    9 mei 2019
    Jammer van dat k..t weer chit happens vandaag hopelijk beter.
    Groeten.