Van Saint Astier naar Mussidan 27km

15 mei 2022 - Mussidan, Frankrijk

Ik werd van morgen wakker door het crescendo van een nachtegaal,en dat is mooi wakker worden.Buiten de 2 pelgrims logeerden er ook een paar duizend mieren op Noordeinde.Dus bij de toiletten eerst de hele rugzak maar eens schoongemaakt,en dat om 6 uur s,morgens.Rond 7 uur vertrokken en kies weer voor mijn eigen route,langs de rivier en door wat dorpjes,zodat ik nog ergens een ontbijtje kan scoren.Ik loop door kleine gehuchtjes en overal waar ik loop is het bal.Zodra bij het eerste huis de hond begint te blaffen,doet het hele dorp mee.Een kakkafonie van hondengeblaf in alle toonaarden en steevast na 3 minuten gaat de raam open en een of slaperige kop roept de hond tot orde.En voor ik het weet ben ik alweer 10 km verder.In het eerste dorp is in ieder geval de bakker open en verwen me eigen met een paar gebakjes en chocoladebroodjes.Ik heb nog 15 km te gaan maar de route is niet spectaculair,over rustige C weggetjes langs het spoor of de rivier.Dus rond 1 uur loop ik het bruisende Mussidan binnen,ik hoop hier nog wat te kunnen eten,maar letterlijk alles is gesloten.Alleen de begrafenisondernemer kun je 24 uur bereiken.Ik kan pas om 15 uur bij mijn adres terecht,dus ga bij een picknick tafel zitten .Ik leg de rugzak als kussen neer en doe een dutje.Na een half uurtje wordt ik wakker van de regen,en ga toch eens kijken of ik niet eerder terecht kan.Ik bel aan bij een prachtig Frans huis en kan meteen terecht.Ik plof op bed en maak mijn dutje af.Buiten regent het nog steeds.Dan even douchen en de was doen in mijn Scrubba.Ben benieuwd of ze droog zijn morgen.Ik ga ook eens op de weegschaal staan en zie dat ik bijna 10 kilo ben afgevallen.Dus voor degene die willen afvallen,stukje wandelen in Frankrijk.Rond half 8 loop ik het stadje weer in,want er zou een restaurant zijn dat om 7 uur openging.Nou niet dus,alles dicht behalve een kebab tent.Dus een broodje naar binnen gewerkt en een paar kleffe frietjes en vlug naar mijn kamer want het begint hier te onweren.Nog ff op mijn iPad kijken en dan pitten.Morgen 34 km en weer 36 graden.We gaan het zien a demain

1. Rita:
    15 mei 2022
    Hoi Rob. Prachtige fotos weer en wat veel minus 10 kilo. Ja bewegen doet wel wat met je lijf. Nou sterkte morgen met de warmte en de km. Truste🌞🌞
  2. Julia:
    15 mei 2022
    Hoi, dit is wel heftig weinig eten☹️
    Met deze tocht moet je wel voldoende kunnen eten
    Dan veel vocht binnen krijgen
    Sterkte morgen ❤️
  3. Marianne:
    15 mei 2022
    O is dat een stinkdier op die foto ? Gossie wat vervelend met die regen ,is zwaar lopen .
    Hopelijk heb je een riem om met zoveel afvallen heb je dat wel nodig 🤭 alle gekheid op een stokje wel goed eten hoor .
    Lijkt met wel moeilijk omdat ik wel vaak lees dat alles dicht is . 🙄
  4. Rinie van Gastel:
    16 mei 2022
    Hoi Rob. Idd goed eten en drinken en dan bedoel ik niet de drie biertjes 🍺. Of voor ieder biertje een flesje water. Doe ik ook ???
    Succes weer vandaag
  5. Manu en Wilma Versteegh:
    16 mei 2022
    Hey Globetrotter,

Wat ga je goed 👍 wel wat warm , Hier ook ☀️ en heet !! Skon fotokes !! Wandel ze en tot later. HOUDOE 🥰