Saint Seve

21 mei 2022 - La Réole, Frankrijk

En ja,dan is toch de dag aangebroken,het zit erop.Het tweede deel van mijn reis naar Santiago de Compostela.Het kleine stipje op de grote kaart is gestopt en wat heel bijzonder is,ik zit nagenoeg op de nulmeridiaan 0,0023 graden.Tsja die verkennerij gaat er nooit meer uit.Maar wat een fantastische tocht en belevenis.Een reis met zijn ups en downs,maar voornamelijk ups,zowel letterlijk als figuurlijk.Veel mensen tegen gekomen,waaronder op het laatst ook mijn eigen.De gesprekken,de humor,het afscheid,ik zal ze in mijn herinnering opslaan.De reis door het prachtige Frankrijk,kilometers door prachtige bossen,verlaten dorpjes,levendige steden met prachtige Kathedralen waar je 2000 jaar christendom langs je wangen voelt glijden..Dan weer langs drukke D wegen waar ze de vouwen uit je broek rijden,dan weer kilometers lange C weggetjes.De prachtige panorama’s waar je je eigen echt dat stipje voelt.En op het laatst langs oneindige wijnvelden en nog niet in de gaten hebben,dat ik langs Bordeaux loop.De overnachtingen in simpele Refuge,s,bij mensen thuis,in een pipowagen,een chaletje,een gite en natuurlijk Soestdijk,waar ik me s,nacht echt midden in de natuur voelde.En elke morgen opstaan en kijken wat er te eten valt,de ene keer de rugzak leeg eten met wat fruit en blikjes vis,de andere keer twee maal een plat du jour,of een grote pizza.Het was allemaal een groot avontuur en een geweldige belevenis.

Ik wil jullie ook allemaal hartelijk bedanken voor het volgen van deze blog en de hartverwarmende en opbeurende reacties die ik heb ontvangen.Ook al kon niet iedereen beantwoorden,ik heb ze allemaal wel gelezen.Het gaf mij in ieder geval de stimulans om te blijven schrijven.Ik ga het in de komende weken nog allemaal eens nalezen.

Ik wordt straks weer opgehaald door mijn maat Mark en morgen weer terug naar ons Juul,de kids en de klein kids.En natuurlijk onze Dex.Volgende week weer langzaam opstarten,en voor nu lekker rusten en nagenieten.

A prochaine annee

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bas Luxemburg:
    21 mei 2022
    Petje af Rob leuk om het te volgen nu uitrusten
  2. Eva Laureijs:
    Trots op jou ❤. Geniet van je thuiskomst en van elkaar ❤
  3. Marianne:
    21 mei 2022
    Ja wat een mooie herinneringen heb je gemaakt , dat is heel veel waard . Begon er aan te wennen aan jou blogs 😁zal het nu missen . Maak er een mooi boek van met je verhalen en foto's 😉straks weer fijn bij mamaloe . Wie zal het blijtste zijn Dex of Julia 😂 (ik weet zeker alletwee.) Dank je wel dat ik mocht meegenieten van jou verhalen . Groetjes van ons 🖐️
  4. Claire:
    Well done♥️
  5. Rita:
    21 mei 2022
    Hoi Rob. Bedankt voor de mooie reis die wij hebben meegemaakt door de mooie verhalen en fotos. Trots op deze prestatie van je. Een echte survivor ben je. Wel thuis en de groetjes aan Julia👍😀
  6. Jolanda Janssen:
    Genoten van je verhalen. Wel thuis 👍🔝
  7. Carla:
    21 mei 2022
    We hebben genoten van jouw verhalen en de mooie foto’s! Een geweldige prestatie neergezet! Tot volgend jaar! Groetjes van ons!
  8. Frank Verbeek:
    21 mei 2022
    👍🤜 leuk om het zo te kunnen volgen. Petje af hoever die ouwe knoken je nog op weg helpen 😁🍺
  9. Rinie van Gastel:
    21 mei 2022
    Was leuk om alles te volgen en goed bezig geweest Rob. Tot volgende keer
  10. Jaap Harthoorn:
    21 mei 2022
    Hoi Rob, bedankt voor je mooie verhalen, uit het hart en altijd weet je over te brengen hoe bijzonder dit avontuur eigenlijk is. Goed gedaan! Nou weer terug op aarde zien te geraken. Ik kijk uit naar je volgende etappes. Buen Camino 🙏🏻💪
  11. Manu en Wilma Versteegh:
    Hey Rob,

Super gedaan !! Grote buiging .....we zullen je dagelijkse verhalen gaan missen. Hopelijk volgend jaar weer .
  12. Leon Maes:
    21 mei 2022
    Dag Rob,ik ga je verhalen missende de foto's. Mooi dat Mark je weer haalt! Groetjes thuis en ik hoop tot volgend jaar !
  13. Karel en anja:
    21 mei 2022
    Welkom thuis rob.....we hebben je verhalen van dag tot dag gevolgd,geweldig avontuur wat n groot respect verdiend
  14. Maaike Weideman-Calis:
    21 mei 2022
    Hup... En gauw weer in die auto terug naar jouw eigen mamalou en iedereen die je dierbaar is!!! Want wat zullen die jou gemist hebben❤️ tot gauw!!!
  15. Pieter:
    22 mei 2022
    Knappe prestatie!! En wat een leuke verhalen ik keek er telkens weer naar uit om te lezen wat meemaakte. Super!
  16. G Everink:
    22 mei 2022
    Mooie prestatie Rob! Je gevoel in je humoristische schrijfwijze komt goed over. Ik heb je artikelen met plezier gelezen en ik had het gevoel de tocht zelf mee te lopen
  17. Ed Verheijen:
    22 mei 2022
    Waren weer mooie verhalen Rob, zal wel weer een hele beleving zijn geweest.
    Hopelijk volgend jaar weer verder.
    Als we dan niet allemaal de apepokken hebben....... 🐒🐵🐒.
    😂😂👍👍
  18. Rik:
    Klasse Rob
    Mooie prestatie op naar de 3e ronde
  19. Rainald van den Hurk:
    22 mei 2022
    respect voor jou, te voet in etappe's naar je doel .[k ben in mijn camper het idee om via buiten wegen de route te rijden , start half september 2022 maar dat stelt niets voor met het echte verhaal .
  20. Hans:
    22 mei 2022
    Welkom terug en smul van die herinneringen. Goed gedaan en ik hoor wel weer wanneer je je volgende avontuur start.
    De scouting gaat er inderdaad niet uit. Wij vertrekken 30 juli voor 4 weken naar Namibie en Botswana. Een Toyota High Lux met daktent zal voor 4 weken ons huis zijn. Heerlijk zeggen wij, andere zeggen: waar begin je aan.
    Samen weten wij het wel.
    Nu maar lekker uitrusten en nagenieten.
  21. Berco:
    23 mei 2022
    Een top prestatie Rob. Met plezier heb ik je verhalen gelezen. Was weer een mooi avontuur.
  22. Jolanda Janssen:
    23 mei 2022
    Hey rob kei mooi om je verhalen te lezen top prestatie van je. Greetz paul
  23. Lise:
    23 mei 2022
    Ha Rob, ik dacht eens even kijken op je blog waar je bent en hoe het met je is, maar je bent terug in het Bravantse lees ik. Ik wens je een mooie terugkomst daar, volgens mij mag je even goed uitrusten. Hier in Spanje is het heel mooi en fijn wandelen, wel met heeeel veel mede pelgrims haha, de kunst is om niet in de massa te lopen en de mooie authentieke slaapplekken te vinden. Dat lukt me heel goed, ik geniet enorm! Alle goeds, Lise
  24. Han Brands:
    2 juni 2022
    Het was geweldig Rob om je te volgen.