Van Sorges naar Perigueux 26 km

13 mei 2022 - Périgueux, Frankrijk

Vanmorgen na een sober ontbijtje vertrokken uit het truffelstadje.Het is zwaarbewolkt en 26 graden,dus knap benauwd.Ik vervolg de route en die is vrij simpel,19 km door een bos met mee en dan een weiland .Prachtige bossen ,een leuk kasteel maar verder niets.Na 12 km bij een boshutje maar een pot thee gezet en de rug zak leeg gegeten.Ik kom hier nog een Duitse Pelgrim tegen uit Stuttgart,ik maak voor hem een bakkie koffie,en loop verder.Weer alleen maar oerwoud nog zo,n 7 km en met het nodige klimmen en dalen kom ik bij een een drukke D weg deze moet ik 1,5 km volgen en gaat steil omhoog.Er staat al een bord,oppassen wandelaars ,maar ja de laagste in de orde van weggebruikers.Soms een heel smal strookje berm,maar meestal op de weg,waar de vouwen uit je broek gereden worden.Voor de bochten dan weer links en dan weer rechts lopen,want ik ben degene die op moet letten.Na 1,5 km buffelen,kan ik linksaf en ik ga ff op een muurtje zitten keikapot.Ik zit er ff helemaal doorheen,ik eet mijn laatste sinaasappel en ga verder.Na 2 km kom ik weer op zo,n drukke D weg maar hier is de berm beter te belopen.Ik loop door de Suburbs van Perigueux en kom na 2km een Intermarche tegen.Ik heb eigenlijk geen puf om inkopen te doen ,maar ik zie wel een klein restaurantje.Een Pizzeria,nou ben ik niet zo van de pizza,s ,maar ik loop toch het terras op en wordt daar hartelijk welkom geheten door een Engels echtpaar.Ik wordt zelfs geholpen met mijn rugzak.Ik bestel een pizza Siciliene en biertje en na deze gegeten te hebben wil ik er eigenlijk nog wel een.Na 2 pizza’s en 3 biertjes ben ik zienderogen opgeknapt.En zo wandel ik Perigueux binnen.Eerst naar het VVV voor de sleutel van de pelgrimsopvang,maar helaas zit vol met de Zwitsers.Ze bellen voor mij nog wat rond,maar tevergeefs.Ik ga maar naar mi)n IPadje ,en die heeft het in 3minuten geregeld.Ibis budget. Midden in het centrum.Ik check in en ga het stadje verkennen .Even naar de kathedraal voor een stempel en ik mag als pelgrim zelfs het oude klooster bezoeken.Na een uurtje religieuze bezigheid loop ik het oude stadje in.Bij een restaurant bestel ik een plat de jour en geniet van het toneel wat een stad je kan bieden.De Duitse pelgrim komt er nog even bijzitten en we buurten wat.Hij is 75,respect,en is vanaf Stuttgart vertrokken.Hij vindt het knap van  mij dat ik zo,n zware rugzak draag en ik vertel hem dat ik dat eigenlijk ook wel vind.We nemen afscheid en ik ga naar mijn bedje.

a demain

1. Leon Maes:
    13 mei 2022
    heeft hij geen rugzak bij zich dan Rob,hoe doet hij dat dan ? Ondertussen ben ik elke avond benieuwd naar je verhalen en foto's. Goeie reis morgen. Erna.
  2. Rob:
    13 mei 2022
    Die rugzakken zijn veel lichter.Ik heb een tent,slaapzak,matje en kookgerei bij me.Maar dat weegt nog 2 kilo En op plaatsen waar we nu zitten ben ik er blij mee
  3. Eva Laureijs:
    13 mei 2022
    Met Maredsous smaakt alles 🤪🤪🤪.
    Leuk!! Mooie foto's! Bonne nuit😴
  4. Marianne:
    13 mei 2022
    Tjeee wat vervelend dat ze geen rekening houden met de mensen die daar lopen 😠 dan wordt het wel een zware tocht . Gelukkig heb je genoten van de pizza 🍕 die zag er ook lekker uit . Heb een goede nachtrust en morgen weer met frisse moed verder😁 welterusten 😴
  5. Jolanda Janssen:
    13 mei 2022
    Weer een top dagje gehad rob mooi verteld weer
  6. Julia:
    13 mei 2022
    Zware dag gehad😞gelukkig wel wat kunnen eten🍴
    Goede reis morgen😘
    Weer mooie foto’s👌
  7. Frank Van Osch:
    14 mei 2022
    Leuke verhalen petje af Rob goede reis !!!
  8. Rinie van Gastel:
    14 mei 2022