Van Troyes naar Eaux-Puiseaux 27km

6 mei 2019 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Vanmorgen opgestaan met een gare kop,die zelfgestookte drankjes van gisteravond kwamen hard aan.Maar goed dat loop ik er wel weer uit.Na het ontbijt brengt Daniël ons eerst naar de Decathlon,waar ik een regenbroek koop.Dan nog even naar de Carrefour voor een snoertje van de IPad en wat eten onderweg.Hij zet ons weer op de route en nemen afscheid.Geweldige mensen,nemen op de bruiloft van hun  dochter 2 mensen in huis,koken voor je en rijden nog naar de winkels om je dan weer op de route af te zetten,super.Ik loop vanaf vandaag weer alleen,ik zal Imelda vanavond wel weer een tegenkomen,want er is weinig onderdak de komende dagen,dus kom je algauw in dezelfde gite of B&B terecht.De route gaat over glooiende weilanden en door wat kleine dorpjes om vervolgens voor 7km een dicht bos in te schieten,een prachtig pad.Ik zie verschillende keren herten voor me uit rennen.Na anderhalf uur loop ik door Sommeval heen,zo,n dorpje alsof de tijd heeft stilgestaan .Met prachtige vergezichten,hier dus even genieten en de lunch gegeten.Er is op de hele route vandaag geen restaurantje of winkeltje,dus alles in de rugzak.Maar die eet je dus lichter.Na Sommeval weer door het bos om vervolgens in Eaux Puiseax uit te komen.Volgens het boekske moest hier een hotel en restaurant zijn.Jammer dan,hotel op maandag gesloten en restaurant voorgoed gesloten,ook op de camping is niets te beleven.Dus maar naar de Gite en vragen of ik er al terecht kan.Pas probleme,monsieur.Dus eerst maar een hete douche gepakt en kleren gewassen.Daarna ff op bed waar ik prompt in slaap val.Ik wordt wakker van gestommel en het bekende ,tenenkrommend lachje.Imelda is gearriveerd .Om 7 uur staat het eten klaar met een biertje,de gastheer is een Vietnamees die in het dorp dus dat restaurant had.Supermaaltijd met een fruittaart als dessert.Is toch altijd weer leuk waar je terecht komt.Nu  onderdak voor morgen proberen te regelen en te bed.Tot morgen

1. Rita:
    6 mei 2019
    Mooie foto’s weer en het zonnetje erbij. Lijkt beter weer te zijn vandaag gelukkig.
    Truste en succes voor morgen 🙋
  2. Rinie van Gastel:
    6 mei 2019
    Mooie wandeling weer vandaag. Dan denk ik een wat een afstanden allemaal en ook een heel avontuur. Leuk om alles te lezen
    Hopelijk heb je morgen mooi en droog weer om verder te wandelen. 👍
  3. Carla:
    6 mei 2019
    Gaat goed zo Rob. Leuk al die mensen ontmoeten! Succes weer voor morgen en voor nu: wel te rusten!
  4. Jolanda Janssen:
    7 mei 2019
    Top rob
  5. Manu en Wilma Versteegh:
    7 mei 2019
    Hey pelgrim...wat ben je al ver gekomen, en wat is het toch n mooi avontuur...geniet ze nog en zet je beste beentje voor 🏃