Van Azura naar Santiago de Compostela 39 km

20 mei 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

Goed geslapen en uitgerust ga ik rond half zeven weer op pad.Ik loop door de prachtige bossen van Galicië en bij een prachtig concert van de vogels slijten de kilometers weer onder mijn zolen vandaan.Rond 9 uur een ontbijtje met onverwacht,spek en eitjes,dat is lekker.Met die brandstof kan ik er weer ff tegen aan.Ik loop langs rustige weggetjes en weer prachtige bossen en kom na een lange klim aan bij een ,refuelling.Grande Cerveza en ga op het terras zitten met twee Nederlandse dames.Leuke gesprekken en ik loop verder langs het vliegveld van Santiago en dan een enorm lang saai stuk.Bij een camping pak ik nog een biertje en loop verder.Een hoop fietsers passeren me,maar als pad steiler wordt,ben ik net zo snel als hun.En zo begint het gesprek op de top.Het zijn allemaal Spanjaarden en tonen respect voor mijn tempo,maar ik neem ook mijn petje af voor hun tocht.En dan loop ik langzaam mijn eindbestemming tegenmoet,Santiago de Compostela.Ik loop naar de Kathedraal maar dat valt me wat tegen,er is vanavond weer een feest.Ik check in bij mijn hotel en ga eens ff liggen en besef dat de tocht voorbij is.Ik ga nog wat eten en geniet nog ff van de Keltische muziek,maar dan heel langzaam gaat mijn lampje doven.En dan gaat over deze blog.Ik heb mijn doel bereikt,en het was een werkelijk mooie tocht.Een tocht zoals het leven is,met al zijn ups en downs.De saaie Meseta maar dan het prachtige en trotse Galicië.Ik wordt morgen opgehaald door Mark,die me weer naar de landingsplaats Mariahout zal brengen .Ik ga morgen de stad verkennen en mijn Compostela halen,maar voor nu wil ik iedereen vanuit mijn hart bedanken voor de leuke berichtjes en het volgen van deze blog.Maandag ga ik weer terug naar ons Juleke,de kids,kleinnkids en onze Dex .Maar voor nu iedereen bedankt voor het meeleven van deze prachtige tocht.Buenos Noches

1. Hans:
    20 mei 2023
    Volbracht, respect Rob. Mooie verhalen en wat wordt de volgende tocht. We hopen je in Mariahout nog eens te ontmoeten en een biertje te drinken. Groeten aan Julia. We hebben genoten van je verhalen
  2. Jolanda Janssen:
    Weer genoten van je mooie verhalen. Goede terugreis 👋🙋🏻‍♀️
  3. Daisy:
    20 mei 2023
    Wauw super knap pap, kan je trots op zijn💪💪
    Wat zal het weer wennen zijn om in Mariahout rondom het torreven te lopen 😂 tot volgende week 😘
  4. Manu en Wilma Versteegh:
    Super gedaan Rob....respect!!!
    Bedankt voor je mooie verhalen en foto's.
    Zal weer wennen zijn, volgende week.😉
  5. Ankie Bogers:
    20 mei 2023
    Diep respect Rob, ik heb ook dit jaar weer genoten van alle verhalen. Goede reis naar huis.
  6. Marianne:
    20 mei 2023
    Het was weer een feestje om jou verhalen te lezen ,we waren er bij 😉 Een diepe buiging van ons voor de prestatie die je hebt geleverd. 👏 Petje af . 👍 Nu weer terug naar Holanda. nos vemos en un otro vez . Adios 🖐️🍷🍺😁
  7. Carla:
    20 mei 2023
    Geweldig Rob, wat een prestatie! Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s. Goede thuisreis en de groeten aan Julia. Ook namens Geerd.
  8. Jolanda:
    Geweldig. Je doel bereikt. Mooie foto’s en verhalen hebben we gezien. Top!!👍
  9. Gre:
    20 mei 2023
    Goed gedaan hoor, gefeliciteerd.
    Leuk verslag en mooie foto's
  10. Pieter:
    Top gedaan Rob!!! Was erg leuk om al je verhalen te lezen. Geniet ervan 👊
  11. Rinie van Gastel:
    20 mei 2023
    Mooie prestatie Rob. Veel km in korte tijd. Heel goed gelopen in 3 jaar maar toch maar 3 maanden. 🙏👍🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺
  12. Han Brands:
    20 mei 2023
    Mooi Rob , genoten van je verslag en mooie verhaal. Veeel respect ook voor Julia die jou toch deze trip gunt.
    En pak er een mooie Cerveza op.
    Tot ergens rond Son of zo.
  13. Julia:
    20 mei 2023
    Trots op je, hier heb je naar toegeleefd👍🥾
    Nu nog even nagenieten😀
    Liefs Juliaxx
  14. Rita:
    20 mei 2023
    Geweldige prestatie Rob. Petje af. Genoten van je verhalen en je mooie fotos. Hoop dat je ooit een boekje gaat schrijven over je tocht. Nu nog even genieten en dan weer lekker naar huis. Groetjes en tot ziens Rob🚶‍♂️🚶‍♂️🌞🌞🎉🎉🏆🏆
  15. John:
    21 mei 2023
    Tjonge Rob wat een prachtige prestatie heb je daar volbracht je had er flink de sokjen in Top!!
    Ik heb genoten van de verhalen en de prachtige foto's. Geniet er nog even van 🍺🍺 en doe straks ook Julia de groeten van ons.
  16. Leon Maes:
    21 mei 2023
    geweldig Rob,genoten van je verhalen en foto's, dank daarvoor!!! Erna.
  17. Jaap Harthoorn:
    21 mei 2023
    Het zit er op 🙏🏻. De pelgrimstocht, wat ben je sterk, grote afstanden elke dag, en weinig slaap ‘s nachts. Veel ontmoetingen en prachtige foto’s, mooie souvenirs. Nu langzaam landen en veilig naar je nest NL. Buen viaje 🍻 Jaap Harthoorn
  18. Vera:
    21 mei 2023
    Jaloers, wat een avontuur!
  19. Jim:
    Top gedaan opa
  20. Jan v Deursen:
    Heel erg knap Rob
    Heb je steeds gevolgd prachtig om te lezen
    Mijn vriend Huub v d Hagen met zijn zwager fiets op dit moment ook richting Santiago en is nu in de buurt van Bordeaux dus moet nog de hoek om
    Huub woonde vroeger bij de dommelbrug bij ons achter
    Koffie staat klaar als je komt
    Fantastisch
  21. Marja van Amelsvoord:
    21 mei 2023
    Wow.....echt geweldig wat je gedaan hebt. Veel respect voor je.
    Nu nog even lekker nagenieten en alle ervaringen en indrukken verwerken.
    Dit blijft je leven bij...
    Gr Gerard en Marja
  22. Maarten:
    21 mei 2023
    Mooi prestatie geleverd Rob. Veel respect.
    Ik heb met veel plezier je logjes gelezen.
  23. Berco:
    22 mei 2023
    Geweldige prestatie Rob. Ik heb weer genoten van je verhalen en mooie fotos. Respect!
  24. Ardie:
    22 mei 2023
    Geweldige prestatie leuke verhalen gr