Van Mercadoiro naar Palas de Rei 32km

18 mei 2023 - Palas De Rei, Spanje

Het is wat,ik verslaap me deze morgen.Wordt pas om kwart over zeven wakker.Vlug alles ingepakt en op weg door het prachtige Galicië.Ik loop helemaal alleen en alle zintuigen komen weer aan bod en zeker als ik Portomarin beneden  in de wolken zie.Maar dan is het ook afgelopen,ik loop rond 9 uur over een lange brug Portomarin binnen en het lijkt of de 4Daagse van start gaat.Nou ja,voor mij een 3Daagse.Het huidige Portomarin is eigenlijk opnieuw opgebouwd ,nadat de rivier de Mino werd gebruikt voor een groot stuwmeer en het oude stadje onder water kwam te staan.Ik sluit aan in de optocht en met mijn tempo moet ik vele mensen passeren.Het zijn voornamelijk Spaanse mensen die waarschijnlijk met Hemelvaart mooi zo,n 4 dagen gaan lopen.Nou ,het is wel gezellig zo en wandel verder.Ik kom bij een klein kapelletje en ga mijn stempel halen.Daar staat een blinde man met een gewaad om die de stempels zet,ik moet hem helpen om de stempel op de juiste plek te zetten.We gaan weer klimmen en flink ook ,ik stamp door  en we zitten zo weer op  800 meter wat dan ook mooie plaatjes oplevert van Galicië.Rond 12 uur een lekkere lunch en daarna een biertje bij de Albergue,s die ik tegenkom.Cerveza,gasolina por pelegrina.Met iets dichterlijke vrijheid..En zo kom ik na 32 km aan in Palas de Rei  waar ik ga slapen in een soort ,private prison.Ik ga nog even lekker eten en neem een typisch soepje uit Galicië,nou daar gaan straks de vlammen uit mijn kont komen,zo heet.Maar wel lekker.Ik kruip in mijn slaapzak,schrijf deze blog en buenos noches

1. Daisy:
    18 mei 2023
    Verslapen,dan zal het nodig zijn geweest met al het gesnurk om je heen☺️ hopelijk niet teveel last van de soep morgen. Veel succes weer voor morgen en welterusten 😴
  2. Rita:
    18 mei 2023
    Mooi verhaal weer en weer veel km. Voor je vandaag. Truste en succes voor morgen🌞🌞😅💤💤
  3. Ed Verheijen:
    18 mei 2023
    Weer skon verhaal voor ons., en belevenis voor jou....👌
    Zet h'm op nog een stukske... 💪👍
    Grt Ed & Mir
  4. Carla:
    18 mei 2023
    Inderdaad weer genieten van jouw verhaal en de prachtige foto’s. Trusten en tot morgen!
  5. Han Brands:
    Vanuit regio Bolzano. Trusten