Van Anthien naar Guipy 25km

23 april 2022 - Guipy, Frankrijk

Gisterenavond gezellig met zijn allen gegeten.Er waren nog 3 Nederlanders en een Duitser binnen gekomen.Hele relaxte sfeer maar om 21 uur naar bed.De dag had er goed ingehakt met al die beklimmingen en geen eten.Ook vanmorgen werden we weer verwend met een goed ontbijt.Het is altijd weer verwonderlijk hoe we ontvangen worden.En dit alles donativo,dwz je betaald wat je het waard vindt.Om 9 uur afscheid genomen en op pad.De route vandaag ging door een glooiend landschap en kleine dorpjes.Jammer is wel dat de ontvolking in dit gedeelte van Frankrijk,de Nievre,erg groot is.Heel veel leegstaande huizen en boerderijen.In sommige dorpen zie je dan wel dat buitenlanders hier een huis hebben,maar dit zijn vaak vakantiehuizen en blijft het zo een spookdorp in de winter.Rond 11 uur uur bereik in Corbigny,een klein streekstadje met winkels en horeca..Dus eerst wat broodjes en koffie erin en dan naar de supermarkt.Niet dat ik heel veel mee kan nemen,rugzak zit bijna vol,maar om toch iets bij me te hebben.Dus weer 2kg zwaarder loop ik verder.Voor mij loopt een groepje opgeschoten jongeren en ik zie dat ze alles kort en klein meppen wat ze voor de voeten komt,een bushokje,wat kliko,s,een piano,spiegels mensen die er wat van zeggen worden voor rot gescholden..Ze hebben mij met die rugzak nog niet in het vizier,maar ik besluit toch maar een andere route te nemen.Dus ook hier……Maar goed de route verder volgend door een schitterend landschap begint het te regenen,dus de hoes over de rugzak en regenjas aan en verder.En zo loop ik na 10 km Guipy binnen waar ik mijn overnachting heb bij Domaine D,Ainay.Even douchen en blog schrijven.Om 20 uur kan ik tafel.