Van Guipy naar Premery 25 km

24 april 2022 - Prémery, Frankrijk

Gisteravond goed gegeten eigenlijk te goed.Om half 11 volgegeten naar bed,en dus slecht geslapen.Het regende ook nog heel de nacht dus de hele tijd gedrup op het balkon.Maar goed vanmorgen na het ontbijt vertrokken en het was in ieder geval droog.Na 1 km liep ik het altijd bruisende Guipy in alwaar ik nog familie tegenkwam,foto,maar het is wel de koude kant.Na Guipy een rustige route over een D weg naar Saint Riverien.Hier zit een pelgrimsopvang met een klein winkeltje,dus maar wat gedronken en een broodje.Verder door naar Premery nog zo,n 15 km,maar het grootste deel langs een drukke weg.In de berm lopen was geen optie vanwege kniehoog gras dus constant omkijken en opletten.Kortom een saaie tocht.Het laatste stuk kwam door een klein dorpje en daar stond een bank speciaal voor de pelgrims.Hier maar pauze gehouden omdat ik anders veel te vroeg bij het volgende adres aan zou komen.Na een half uurtje komt er een pelegrina aan gelopen.Sabine uit Gent,maar Sabine loopt niet alleen ,ze heeft haar 5maanden oude baby bij zich in een zo,n draagdoek.Ze komt erbij zitten en we raken aan de praat.Sabine is met de trein naar Vezelay gekomen en loopt naar Nevers waar ze met zijn 2en de trein weer terug nemen naar België.Ik had vanmorgen nog een discussie met de vrouw van mijn overnachting ,die stelde dat die Camino eigenlijk niets vrouwen was.Nou hier dus het tegendeel.Ook de eigenaar van het bankje komt eens kijken en is zeer verbaasd,we moeten allemaal op de foto.Ik zal maar niet meer klagen met mijn rugzak van 15kilo..Zij draagt er een van 11 kg en een baby van 9kilo.Ze slaapt in hetzelfde onderkomen als ik vannacht,dus we lopen met tweeën verder naar Premery,wat verder compleet is uitgestorven.Zondagmiddag en verkiezingen.Het onderkomen is een gedateerd café wat alleen nog maar voor pelgrims wordt gebruikt.Maar goed douche is warm alleen toilet is beneden buiten in de tuin.Hoe een saaie tocht toch nog gezellig wordt.

a demain

1. Rita:
    24 april 2022
    Prachtige omgeving weer en wat een prestatie met haar baby. Fijne avond en succes voor morgen. Groetjes ad en rita
  2. Ad van der Heijden.:
    24 april 2022