Van Burgos naar Hontanas 32 km over de Meseta

4 mei 2023 - Hontanas, Spanje

Ik ontwaak uit een comaniteuze slaap,en maak een lekker bakje koffie in mijn appartement .Rond zeven uur wandel ik de deur uit,en geniet nog even van de prachtige stad Burgos.Ik loop door een paar prachtige parken en dan uiteindelijk de leegte in.De Mesata begint hier,een leeg glooiend landschap met weinig dorpjes.Na 11km pak ik mijn ontbijt en kuier verder door het stadje met weer prachtige muurschilderingen.En dan kriigen we een heel lang pad door een kaal landschap naar het volgende dorpje.Ik had voor vandaag niets geregeld,dus ff afwachten.In kom aan in het dorpje en ga naar de Albergue Municipal,maar daar staan al 30 Kia,s te wachten.Ik loop nog maar 12km verder.En wederom een route door een lege en kale vlakte,met vooral een staffe tegenwind.Ik kan geen muziek aanzetten want door de wind in mijn oren hoor ik niks.Een heel erg lang pad  met natuurlijk behoorlijk wat klimmen.Het volgend dorp zou nog 800 meter moeten zijn ,maar ik zie echt nog niets liggen.En dan ineens midden in een dal ligt Hontanas.Ik loop naar beneden en vraag hier en daar of er een plekje vrij is.En ja,bij El Puntido is plek zat,hier doen ze niet aan reserveren.Ik krijg een plekje boven op een stapelbed,fris mijn eigen ff op en ga eens lunchen.Er komt nog een Italiaan bij me zitten en de gesprekken worden weer weer werelds.Jenny komt er ook bij en het is een gezellige middag,Ik ga nog even naar de kerk en loop daarna de eetzaal in.En dan wederom leuke gesprekken met twee Duitse dames en een Ierse jongen.Mooie afsluiting van een prachtige dag

Buenos noches e Hasta manana

1. Marianne:
    4 mei 2023
    Leuk dat je al die fijne mensen ontmoet en daarmee de dag afsluit . Dat heb je wel nodig na zulke eenzame wegen . Slaap lekker en morgen weer verder
  2. Jaap Harthoorn:
    5 mei 2023
    Wat een verrassing: Hontanas heeft plaats in die leuke herberg met restaurant. Ja, reserveren is helaas vaak nodig. De meseta is pittig, gelukkig is je conditie goed en heb je leuke ontmoetingen. Ik ben jaloers 😎