Van Villafranca naar Burgos 40km

3 mei 2023 - Burgos, Spanje

Ik word wakker,pak mijn spullen in en sta om 6uur buiten.Dat is ff wennen,lopen met een lampje.De tocht begint meteen goed,klimmen en niet zo zuinig ook,ik klim in korte tijd naar zo,n 1200 meter.Voordeel is wel,ik zie in het donker niet hoe hoog het pad loopt.Ik stamp eens goed door en na een tijdje kom ik Jenny weer tegen.We buurten wat maar zij kan mijn tempo niet bijbenen,en zo kom ik rond acht uur bij een ontbijt plekje aan..De route gaat verder door een prachtig landschap en na zo,n uurtje beginnen we weer te klimmen.Maar nu over een ruw rotspad.Ik moet echt kijken hoe de route loopt,want het is een en al rots.En ja,dan kom je boven ,wat een uitzicht.Echt prachtig,ik zie Burgos al liggen beneden in in een grote vallei.Ik ga voorzichtig naar beneden en geniet constant van het uitzicht.Ik pak een kortere weg naar beneden,en hoewel ik Burgos zie liggen,is het een hele saaie weg om een vliegveld heen.Beneden aangekomen gaat de tocht verder door een heel saai stuk langs een industrieterrein.En na zo,n 5km begint de stad.Bij het eerste barretje pak in een biertje en wat pincho,zoals die hapjes nu heten.Na zo,n 5km bereik ik de binnenstad en mijn hotel.Ik check in en de juffrouw vraagt of ik het erg vind,als ik het erg vindt om in een appartement te slapen ,100 meter verder.Nou mij goed,en ik kom in een leuk verblijf,ff vlug douchen en de stad verkennen.Ik kom bij een terrasje en pak een biertje.Maar daar zitten een hoop bekenden en ik wordt uitgenodigd om erbij te gaan  zitten.Pascal ,de Braziliaan is jarig ,en trakteerd,een hoop Pinchos en Wiskey.Nou is dat niet mijn drankje,maar goed van een jarige kun je dat niet afslaan.Ik heb een paar leuke gesprekken met een Amerikaan en vrouwke uit Oostenrijk.Het is inmiddels half6 en ik wil de kathedraal nog gaan bekijken.Het is werkelijk een mooie kathedraal,maar ik ga geen vijf euro betalen om binnen te komen.Ik zeg nog tegen het meidje ,moet ik 2000 km lopen om hier 5€ te betalen.Ik kan nog wel een stempel krijgen en that is it.De Rooms-katholieke kerk als verdienmodel.Ik pak nog ergens een hapje,maar die verrekte Wiskey hakt er in en zeker na 40 km.Ik ga maar terug naar mijn luxe appartement,schrijf deze blog en zzzzzzz

Hasta Manana

1. Rita:
    3 mei 2023
    Wat een mooi appartement. Jij zal lekker slapen. Mooi verhaal weer. Truste en succes voor morgen💤💤🌞🌞
  2. Julia:
    3 mei 2023
    Idd een mooi appartement, slaapt beter dan in een tentje 😉
  3. Paul Ursem:
    3 mei 2023
    Wat is er veel veranderd in 8 jaar tijd. Via de achteringang v.d. Kathedraal kan je het redelijk bekijken (en inlopen). Geniet er meer van: 2 x 20 = 40 km. Succes
  4. Jaap Harthoorn:
    4 mei 2023
    Mooie tocht tot de industrieterreinen van Burgos en dan een feestje en dan in slaap in een luxe appartement… wat ‘n dag 😎🙏🏻
  5. Daisy:
    4 mei 2023
    Wat een mooie fotos en mooi appartement, veel succes voor morgen ☀️☀️
  6. Carla:
    4 mei 2023
    Was weer een indrukwekkende dag!!