Van Granon naar Villafranca del monte oca 28 km

2 mei 2023 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Gisterenavond toch ff van bedje gewisseld in een kamertje alleen,en prima geslapen.Zes uur eruit en een kwartiertje later kuier ik aan.Het is nog schemerig en verekkes koud ,4 graden.De zon moet nog opkomen en ik loop weer over die saaie gravelpaden langs de snelweg.Ik trek mijn jas maar aan en de capuchon op en stamp eens lekker door.Om half negen een ontbijt gepakt en we gaan door langs de snelweg.Ik heb maar een muziekje opgezet en dat scheelt,de kilometers schieten onder mijn benen vandaan.En zo loop ik met Shakira het stadje Belorado binnen en ik sta versteld.Zo,n leuk en gezellig stadje,een prachtige Alberge en prachtige muurschilderingen.Hier had ik wel willen overnachten,maar ja,dat weet je vantevoren niet.Pak hier nog een gebakje en geniet van al die kunst.Hier kom ik nog wel een keer terug,en nou hoor ik er al een denken…."..Ik vervolg mijn route weer langs die gravelpaden en de muziek doet wonderen.Ik loop nog door wat dorpjes en om 12uur loop ik ,met het  nummer Andra tutto bene mijn bestemmingsplaats binnen,Villafranca de montes oca.Ongelofelijk hoe de muziek je kan dragen.Ik ben inmiddels ook weer een nieuw departement binnen gelopen,Castillie e Leon en de provincie Burgos.Ik check in bij mijn pension en drink buiten bij de bushalte een biertje.Hier staan zo,n 20 pelegrina,s die allemaal met de bus naar Burgos gaan.Als ik de reden vraag,teveel klimmen.Nou dat wordt morgen nog wat 38km naar Burgos,maar dat is voor morgen.Ik loop na de douche fris en fruitig het dorp in en ga bij zo,n truckersrestaurant wat eten.Staan verschillende schoteltjes in de vitrine en ik bestel wat.De man vraagt of ik dat zeker weet ,het zijn orejas.Varkensoren,nou ik probeer ze toch maar en smaken,niet slecht.Ik bestel nog een gerechtje en dat zijn levers van een of ander beest,ook niet slecht.Paar potjes bier verder,ga ik eens een dutje doen.Mischien luister ik hierna wat beter en mijn lever kan ook wel wat ondersteuning gebruiken.Rond een uur of zeven wandel ik ergens een hotel binnen en vraag of ik wat kan eten,nou eind van de gang linksaf.En daar kom ik in een grote eetzaal.Ik wordt bij een man uit Venezuela aan tafel gezet,en we hebben een leuk gesprek.Mooi hoe de wereld hier bij elkaar komt.Ik schrijf mijn blog af en ga slapen,morgen zware dag.

Hasta manana

1. Rita:
    2 mei 2023
    Geweldig geschreven Rob. Breng deze reizen maar uit als boek. Mooie dag weer. Truste en succes morgen💤💤
  2. Jaap Harthoorn:
    2 mei 2023
    Prachtige foto’s. Het stuk naar Burgos is bijzonder: wandelen en niet de bus! Je gaat goed Rob 👍🏼
  3. Marianne:
    2 mei 2023
    Whaaaaw wat een mooie schilderingen op de muren prachtig , ook die deuren 🤭mooi gefotografeerd. Toi toi toi voor morgen
  4. Carla:
    2 mei 2023
    Inderdaad, erg mooie foto’s! Morgen flinke wandeling. Succes!