Van Azofra naar Granon 25km

1 mei 2023 - Grañón, Spanje

Vanmorgen eens uitgeslapen in de mooie Alberge en om 7 uur vertrek ik bij een opkomende zon.De route gaat verder door een glooiend landschap en de zon maakt er een mooi schouwspel van.De kilometers schuren onder mijn zolen vandaan,en na een erg lang en saai pad kom ik boven bij een kleine foodtruck.Appel,peer colaatje en dit alles donativo,kijk maar wat je wil betalen.Ik buurt nog wat met een Amerikaan die last heeft van nogal wat blaren en ga verder.De route gaat verder langs saaie gravel paden tot in het mooie stadje Santo Domingo de Calzada.Hier pak ik een korte pauze op een terrasje ,maar er komt geen actie.Ik zwaai een paar keer naar het meisje,maar niks.En dan besef ik,het is vandaag 1 mei dag van de arbeid,en dan wordt er niet gewerkt.Rare naam ,dag van de arbeid en niemand werkt.Ik ga maar verder over een hele saaie pad langs een snelweg en bereik om hallf een mijn bestemmingsdorp ,Granon.Bij een leuke foodtruck pak ik mijn lunch en wacht ik tot ik tot ik de Alberge binnen kan.Ik loop samen met een Duitser naar binnen en we krijgen een stapelbed toegewezen.Ik laat hem maar onder slapen,want de man weegt zo,n110 kg .Ik ga het dorp eens in en daar begint een of ander processie.Ik ga op een terrasje zitten met een pot bier en kijk het allemaal eens af.De kerkklokken luiden van jewelste,en het is een optocht vaan allemaal verklede mensen.Ik vermaak me goed en even later nog een optreden van een 2persoons bandje.Spanje en feesten,dat komt wel goed.ik ga terug naar de Alberge en ga wat rusten.Om 8 uur een sober avondeten,maar goed het is donativo.Wordt ook niet veel gebuurd,want de gastvrouw is continu in het Spaans aan het kwebbelen.Ik ga naar bed

Hasta manana

1. Carla:
    1 mei 2023
    Welterusten en tot morgen!