Van Logroño naar Azofra

30 april 2023 - Azofra, Spanje

Dat was ff schrikken gisteren,maar met Jim gaat het goed.Nou ja,goed zware hersenschudding en wat kneuzingen maar hij is weer thuis.Gelukkig maar.Gisterenavond nog wat gegeten in Logroño maar de stemming was eruit.Veel herrie en allemaal luid sprekende mensen,ik loop nog even de kerk in waar net een trouwerij bezig is.Een vrouw die staat daar te zingen en met de akoestiek van de kerk,prachtig.Ik ga maar eens naar mijn snurkkeet en lig er om 9 uur in.Maar werkelijk de hele nacht geen oog dicht gedaan,voor de warmte moet de raam open blijven maar dat feest in Logroño gaat de hele nacht door.Kinderen lopen om 5 uur nog buiten te schreeuwen,ik het snurkhok ligt een Amerikaan te raaskallen,what a horror life,en hoesten en snurken.En mocht het dan even stil zijn,dan beginnen ooievaars wel te klepperen op de kerktoren.Om half 6 ben ik het zat en vlucht de keet uit.In het donker probeer ik Logroño uit te lopen,maar overal dronken jongeren en een herrie.Als die Spanjaarden een feestje hebben doen ze het goed,maar ik zou hier s,morgens toch een paar stieren los gelaten hebben.Ik loop door een paar parken de stad uit en kom na 12 km in Navarette,waar ik de route volg en bij een leuk barretje uitkom.En ze hebben hier een English breakfast,spek en eieren en dat gaat er wel in.De route gaat verder langs een saaie gravelpad,deze loopt parallel met de snelweg,dus niet veel te zien.Aangezien ik niets gereserveerd heb,stamp ik door naar Najera.Hier pak ik een bocadillo en vraag eens naar de mogelijkheden om te overnachten,maar ze geven me niet veel kans.En inderdaad overal waar ik vraag,completo.Dus ik stap maar verder en na 5km kom ik in Azofra waar ze een hele mooie Alberge hebben en hier kon je niet reserveren.Ik krijg een bedje in een kamertje met 2 bedden en dat zal beter slapen dan in zo,n snurkpaleis.Het is spitsuur bij de douches,dus ik ga eerst maar een biertje pakken.En dan kom ik op het terras een paar Nederlanders tegen en de gesprekken beginnen weer,nog en paar Duitsers en Engelsen ,en het clubje is weer compleet.We eten met zijn allen en een paar flessen wijn gaan we het bedje toch maar eens opzoeken.Truste

Hasta manana

1. Marianne:
    30 april 2023
    Gelukkig dat het goed gaat met Jim , vervelend dat je niet kon slapen van die herrie schoppers , ja je zou ze inderdaad wat doen . Jammer want het is een prachtige stap stad , (wij hadden het niet zo laat gemaakt 😂)
  2. Rita:
    30 april 2023
    Hopelijk Knapt Jim snel op. Wat een ellende met dat slapen. Vannacht even bijtanken💤💤
  3. Jaap Harthoorn:
    1 mei 2023
    Mooie foto's, prachtig landschap, leuke sfeer met pelgrims, ga lekker door en slaap vooral genoeg, Rob!