Van Chateau-Porcien naar Bazancourt 24km

28 april 2019 - Bazancourt, Frankrijk

Vanmorgen wat uitgeslapen want ik kon pas om 18 uur bij mijn gastadres terecht .Wat lekkers bij de bakker gehaald en in het café met een koffie erbij opgegeten.Ik liep samen met Patrick,de huisarts,het stadje uit.Algauw werd het een route langs een D weg,een saaie weg in een druilerige regen.Heuvel op ,heuvel af.

C3423321-6AB9-4484-AC27-659A2D8D4969

Het dorpje Avançon door en hierna een soortgelijke weg tot St.Loupe en Champagne.Hier liepen we doorheen tot er ineens een ouder vrouwke uit een van de huizen ons uitnodigde voor de koffie.Het begon net stevig te regenen dus dat namen we graag aan.Ze had al een taartje gebakken en ze nodigde elke Pelgrim die langs kwam uit voor de koffie.Even gezellig gebuurd en ook even kennis gemaakt met de schildpad.De regen was inmiddels opgehouden dus we togen weer op pad.Ook nu weer een hele lange saaie weg tussen de velden.Nu heb ik de afgelopen dagen al veel wild gespot maar ik was iedere keer te laat om ze om de foto te zetten.Maar deze snelle rakker heb ik nu mooi op de foto.

00B90061-E0EC-4D44-9101-4A6650FCAFB7

We maken nog een lange klim naar boven en zien Bazancourt,ons eindpunt liggen.Er komen ook steeds donkere wolken aan.Ik zet de pas er goed in en bereik net op tijd een paar grote struiken voordat er een enorme hagelbui losbarst.Ik hang achterover in de struik met mijn rug in de wind en zo blijf ik redelijk droog.Na een kwartier loop ik verder naar Bazancourt.Ik kan pas om 18 uur terecht en wil ergens wat gaan drinken.Nou niet dus,alles is gesloten op zondag.Patrick is ook weer gearriveerd .Hij bellen met de gastheer en deze kan ons om 5 uur halen.Dus een uur wachten buiten onder een afdak.Inmiddels is het weer hard gaan regenen ,en de temperatuur ligt zo rond de 7 uur,we staan dus flink te blauwbekken..Om 5 komt er iemand op de fiets en brengt ons naar een onderkomen van de gemeente.De kleedkamer achter de coulissen van een oud theater.Er staan 3 uitklapbedjes waar de houtjes zo uit vallen.Maar goed er is een douche,toilet en een kachel,en het is gratis .Dus we mogen niet klagen.En volgens de man gaat de kebabtent om 19 uur open.We zijn er op tijd want om half 8 staat er wel 40 man binnen.We gaan weer terug naar ons theater,blog schrijven en op tijd te bed,morgen naar Reims.a demain

1. Daisy:
    28 april 2019
    Zo kom je nog eens ergens, hopelijk een goede nacht en morgen wat beter weer☀️
  2. Julia:
    28 april 2019
    Mooi verhaal, jammer deze dag geen🍺
  3. Rita:
    28 april 2019
    Jammer van de buien en de wind. Maar zal zeker beter worden de komende tijd. Truste en voor morgen weer succes🙋
  4. ARJAN:
    29 april 2019
    Ik zie je bijna lopen ....knap hoor 👍🏻
  5. Maria Gottenbos:
    1 mei 2019
    Mooi verslag
    Zo zie je nog wat van de wereld ,
    Toch een heel ervaring
    Groetjes maria