Van Bazancourt naar Reims 20 km

29 april 2019 - Reims, Frankrijk

Goed geslapen in het kleedkamertje van het theater.Rommeltje ingepakt en naar buiten.Oef dat viel tegen het had gevroren  en het was mistig.Even naar de bakker en daarna afscheid genomen van Patrick,hij wilde vandaag 39 km lopen.Eerst nog een een koffie bij de Tabac en daarna met de schoolgaande jeugd mee naar de route.Deze liep langs de suikerfabriek en zou daarna langs een doorgaande weg voeren.Het was echter zo mistig dat ik besloot een padje binnendoor te nemen.Jammer dan,hier zijn ze een nieuwe weg aan het aanleggen ,maar eigenwijs is ook wijs ,toch doorlopen.Dit kwam toch weer op de route en ik zie daar in de mist 2 personen staan Patrick met een andere pelgrim.Dat blijkt Imelda ,een Nederlandse vrouw die in Melbourne woont.Met zijn drieën lopen verder op een saaie pad tussen de velden.Ondertussen leren we van Patrick wel het gefluit van de veldleeuwerik ,en waar hij zijn nest bouwt.Volgens het boekske moeten we nu de kathedraal van Reims zien liggen,maar ik ben al blij als ik mijn beide schoenen zie.Rond 12 uur klaart het op en lopen we Bethany binnen,een voorstadje van Reims.Ik neem voor de tweede keer afscheid van Patrick en loop Reims binnen.Imelda had een kamer geboekt bij het Diaconessenhuis,dus ik ga maar eens kijken of er nog plaats is voor mij.Nou,pas probleme monsieur.Dus eerst maar een gedoucht en wat wasjes gedaan en dan Reims in.Bij de kathedraal halen we onze stempel en gaan de kerk bezichtigen .Ongelofelijk dat ze zo,n kerk in die tijd konden bouwen.Hier en daar nog wat op een terassje gezeten  en na een mosselen met friet ga ik mijn mandje maar weer eens opzoeken  a demain

1. Jolanda Janssen:
    29 april 2019
    Mooi verhaal weer rob
  2. Carla:
    29 april 2019
    Wij waren ook in de kathedraal. Prachtig glas in lood!!!
    Fijne dag morgen en voor nu: wel te rusten!
  3. Rita:
    30 april 2019