Van Reims naar Dizy 34km

30 april 2019 - Dizy, Frankrijk

Vanmorgen ontbeten in het Diaconessenhuis van Reims,een prachtig oud pand waar ook nog een school in is gevestigd.En dan op pad ik loop samen Imelda ,de Nederlandse Aussie.Wel gezellig,als je wat te buurten hebt schiet het ook wat op.We lopen langs het Reims Marnekanaal,onder en boven allerlei snelwegen door en komen in Cormontreuil een voorstadje van Reims waar alle winkels zitten,zelfs de Action.We lopen door wijnvelden van de Champagne en door kleine dorpjes waar iedereen van de Champagne leeft,aan de huizen te zien.Die verdienen nu veel geld aan de Brexit,want de Engelsen hebben enorme voorraden ingekocht.In Montbré pakken we een pauze,het stokbrood haal ik hier uit de automaat.

32B102B9-0DA2-441C-9C19-652C8BA637F1

Hierna loopt de route een stuk langs het spoor en komt uit in Rilly de Montage.Hier in het café maar eens kijken wat ik met de overnachting ga doen.Ik heb vanmorgen wat mailtjes weggestuurd  en gebeld.Voor morgen heb ik wat geregeld,maar voor vanavond is alles of bezet,of niet thuis.Ook geen camping en geen winkels.Dan maar gegoogeld en er is een betaalbaar hotel in Dizy aan een snelweg.Dat maar geboekt,maar dat wordt dus een trip van 34 km.Wel mooi door prachtige bossen en langs een mooi meer.Bij die snelweg is het wel wat zoeken maar toch gevonden.Dadelijk wat eten en vast wat gaan bellen voor de rest van de week,want morgen is het 1mei feestdag voor de Fransen en die maken er ook een lang weekend van.A demain

1. Rita:
    30 april 2019
    Mooie foto’s weer Rob. Prachtige omgeving. Fijne rustige avond goede nacht en succes morgen🙋💤☀️
  2. Manu en Wilma Versteegh:
    30 april 2019
    Hallo pelgrim....mooie foto's en verhaal..fijn dat je vandaag n maatje hebt gehad om mee te lopen..gezellig toch..succes de komende dagen ..hoop dat je n beetje goed weer hebt..hier wordt t frisjes🌧🌨☔ zien je vrijdag weer. Trusten voor straks
  3. Julia:
    30 april 2019
    Mooie foto’s , handig een stokbrood automaat🍽 Gezellig dat je niet alleen hoeft te lopen. 🥾👍