Van Dizy naar Montmort- Lucy 30 km

1 mei 2019 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Het was erg mistig vanmorgen,eerst maar eens een goed ontbijt genomen in het hotel.Want alle winkels zijn vandaag gesloten vanwege 1 Mei,dag van de arbeid.Om half 10 op pad en de zon wist de nevel snel te verdringen,prachtig wandelweer.Het eerste stuk langs de rivier de Marne en daarna steil omhoog tussen de wijnvelden.Maar daarna werden een weer getrakteerd op een visueel spektakel van een grote lappendeken.Epernay beneden ons en de heuvels die we vandaag moeten gaan lopen voor ons.We lopen nu in het centrum van de Champagne  en dat is te merken.Zelfs de conifeer is geknipt in de vorm van een champagnekurk.

C8620914-2929-47DC-B6B4-5DBB8164D744

Even later lopen we naar beneden om in Moussy uit te komen.Echt Champagnestadje,hier wat gegeten en gedronken en we gaan weer omhoog.Onderweg komen we verschillende mensen tegen die vragen of we de St.Jaques lopen en iedereen wenst ons courage en een bon Camino ,heel apart wat zo,s schelp op je rugzak doet.De route is prachtig en is weer net of je door een grote ansichtkaart loopt,de vergezichten,de dorpjes.De route voert door een mooi bos en de laatste 2 km is een prachtig Jeeppadje met de nodige hellingen.Allen moet ik het nu te voet doen,maar ik heb het opgeslagen,kom nog wel een keer terug.We komen uit op een D weg en lopen na 4km Montmort-Lucy in .Volgens afspraak zouden we hier om 5uur bij de Marie opgehaald worden om naar ons gastadres gebracht worden.Er staan nog 2 pelgrims te wachten Berend uit Haarlem en     Frans  Uit Arnhem .Ik kan de verleiding toch niet weerstaan om eerst een biertje te pakken,eneen half uur later nog een.Wat blijkt we moeten bellen als we daar waren.We worden opgepikt en rijden naar een prachtige boerderij waarachter een gite staat.We krijgen allemaal een kamertje en a de opfrisbeurt staat om 7 uur het eten klaar.Met de hele familie buiten aan tafel met een prachtig uitzicht

C8F42934-FA79-4D6E-A015-10B91B113E01

Even later gaat de gastheer de vissen voeren in de vijver,dit is ook een prachtig spektakel,hij heeft zo,n duizend goudvissen in de vijver zwemmen.Maar ja als dat zo doorgaat vreten ze straks elkaar wel op

7C113E8F-2D7B-4E75-8D78-C17B17B717C9

Maar goed,het is weer goed geweest vandaag.Nog wat lezen en slapen ,morgen weer een 30km a demain

1. Mario:
    Weer dik voor mekaar 👍
  2. Daisy:
    1 mei 2019
    Mooie foto's! Ziet er gezellig uit.
    Weltrusten. En succes morgen
  3. Rita:
    1 mei 2019
    Leuk verhaal weer en mooie foto’s succes morgen🙋
  4. Julia:
    Ziet er weer goed uit🥾
  5. Han Brands:
    2 mei 2019
    Allons enfants de la patrie
  6. Jaap Harthoorn:
    2 mei 2019
    Montmort Lucy ken ik van mijn camino nog: prachtige omgebouwde boerderij met huisregels aan de muur geplakt, vegetarisch eten en dan de vissen, prima mensem. Suc6
  7. Maria Gottenbos:
    2 mei 2019
    Mooie verhalen en mooie foto's
    Geniet van de natural de wereld is zo mooi
    Groetjes buurvrouw
  8. Ad van der Heijden.:
    2 mei 2019
    Ik zit naar het programma huis onder de zon te kijken. Die mensen zochten een huis in Spanje langs de Pelgrims route en wilden dan ook pelgrims laten overnachten. Toen dacht ik ineens weer aan jou. Zo te lezen gaat het goed. Fijne tocht verder.
  9. Wendy:
    2 mei 2019
    Gelukkig is het weer ook beter!
    Ziet er mooi uit, en gezellig met zn alle eten
    Slaap lekker! En SUC6 weer voor morgen