Van Pellegreu naar Monsegur 18km

18 mei 2022 - Le Puy, Frankrijk

Vanmorgen uitgeslapen,nou 8 uur eruit.Er was volop bedrijvigheid op het pleintje,markt.Refuge opgeruimd en eerst op de markt wat fruit gekocht,en dan op pad.Weer over mooie paden en door ontelbare wijnvelden.Maar ik loop niet meer zo gemakkelijk,gisteren wat overbelast.Vooral het aanzetten na een stop is pijnlijk.In La Ferme bij het kerkje het fruit opgegeten en een bakje koffie gezet,en weer op pad.Ik zie de mensen kijken en denken als ze mijn weg zien lopen.Maar na zo,n 100 meter zit het ritme er wel weer in.In loop vandaag naar Monsegur waar een camping zit die caravans verhuurd,en ook nog bij een mooi dorpje.Ik had besloten om morgen een rustdag te houden.De eerste in 4 weken.Liep ik eerst nog zo,n 6 km per uur,nu nog 4.Rond half 2 kom ik aan op de camping,en wat denk je,gesloten!!?Nou op de website zag het er heel mooi uit,maar het is in feite een verloederde boel.Ik vraag aan een vaag iemand wat er aan de hand is,en hij vertelt dat de eigenaar overhoop ligt met een aantal huurders en daarom de camping gesloten heeft en verboden gebied heeft verklaard.De man zelf zegt dat hij de tuin bijhoudt,maar volgens mij slaapt hij ergens illegaal in zo, caravan.Ik ga eens tegen een boom aanzitten en overweeg mijn opties.Eerst maar een bellen met het hotel in dorpje,maar dat zit vol met Pelgrims.B&B neemt niet op en dat is het dan.Andere optie is doorlopen naar La Reole maar dat is 19 km en dat ga ik niet meer redden.Ik besluit om te terug te lopen en ergens wild gaan te staan.Ik had een hele grote picknick plaats gezien en ik zet Soestdijk wel ergens in een hoekje op.Vlak voor de picknick plaats zie ik in de verte een groot wit bord,wat ik op de heenweg ook al gezien had.Chambre de Hote,s.Ik ga eens googelen en inderdaad 1,5 km verder bij een oude watermolen.En ze zijn open volgens Booking.com.Maar ik boek nog niet,ik loop er eens heen.Ik kom op een heel sfeervol terrein langs de rivier,de eigenaar komt al naar buiten en vraagt of ik gereserveerd heb.Ik zeg nee,en vraag of hij plek heeft voor 2 nachten.Pas probleme,monsieur en nog voor de helft van Booking.com.Eten wordt moeilijk voor vanavond,maar morgen is ok.Ik plof op mijn bed neer,en mijn onderdanen zijn blij als de veters los gaan.Een uurtje later klopt de man aan en vraagt of ik vegetariër ben.Nou nog niet bijna,ik ben omnivoor.Dan maakt hij wel iets.En om 7 uur zit ik aan lekkere maaltijd met een wijntje erbij.Nou loop ik al 3 dagen door de wijnvelden,en het is nog niet bij me opgekomen,welke.Maar ik zit al onder Bordeaux.Dat kleine stipje dat langzaam beweegt over de grote kaart.Festina Lente welterusten en

A apres demain

1. Wendy:
    18 mei 2022
    Nog effe volhouden! Goed dat je morgen een rustdag hebt.
    Welterusten 😴
  2. Mario:
    18 mei 2022
    Hakt er dus toch in dat lopen .. even rustdag en door. Hoe lang doe je nog door?
  3. Rob:
    Nog 1 dag.Morgen ben ik een maand weg
  4. Eva Laureijs:
    18 mei 2022
    Zo kom je nog eens ergens ❤!!
    Rust goed uit morgen en geniet er lekker van! Bonne nuit!
  5. Rita:
    18 mei 2022
    Fijn Rob even dagje rusten. Goed voor het lijf. Geniet ervan en succes weer vrijdag👍🌞
  6. Marianne:
    18 mei 2022
    Heel goed dat je een rustdag neemt , je lichaam zal hier blij mee zijn . Wat een lieve man om voor jou nog eten te maken . Nou ik denk dat je voetjes je dankbaar zijn met de rust dag 🤭 pak nog een lekkere borrel 🍷🍺en welterusten voor straks 😁🖐️
  7. Carla:
    Goed, even rust!
  8. Leon Maes:
    18 mei 2022
    rustig aan Rob,luister naar jelijf en leden!
  9. Han Brands:
    18 mei 2022
    Ik blijf het een mooi verhaal vinden Rob en lees het iedere dag met veel plezier en respect. Een welverdiende rustdag en bon courage ...
  10. Maaike Weideman-Calis:
    18 mei 2022
    Lieve Rob, rust lekker uit!!! En laat je verwennen door de lieve mensen die er op je pad komen😘❤️
  11. Rinie van Gastel:
    19 mei 2022
    Hoi Rob, die ene dag hou je nog wel vol, als je terug bent een keer een paar potten bier drinken, heb je wel verdiend, succes nog en rustig aan met de niet meer zo jonge botten
  12. Mark:
    19 mei 2022
    Rust morgen maar lekker uit ik sta morgen wel vroeg op voor mijn eerste etappe en dan zie ik je zaterdag maatje
  13. Rosita Mertens:
    19 mei 2022
    Leuk om te lezen. En ontzettend knap!!! Vrienden van mij zijn ook ah lopen, ergens in zuid verrijk begonnen. ze zijn er bijna, na bijna 3 mnd lopen
  14. Jess:
    20 mei 2022
    Ik heb bewondering voor je…ook hoe je zo lekker vertellen kan!!
    Vandaag weer onderweg….?
    Suc6 en pas goed op jezelf! 👊🏼
  15. Ed Verheijen:
    21 mei 2022
    Zet hem op nog ffkes.... 💪💪💪