Van Monfaucous naar Pellegreu 39 km

17 mei 2022 - Pellegrue, Frankrijk

Vanmorgen vroeg wakker,een stukje verder hadden een paar vissers de hele nacht gezeten en die moesten zo nodig de radio aan.Dus vannacht de luiken maar dicht gedaan.Alles weer ingepakt en Loevestein verlaten,niet in een boekkenkist,maar gewoon via het trapje.Om half zeven op pad,want het zou een lange dag worden.Prachtige route door een paar dorpjes en dan 10 km door een bos,ik zie nog net een vos wegschieten en even later zo,n grote Franse marmot.Dan beginnen de wijnvelden,het pad loopt steil omhoog,zo steil dat ik denk had er maar een trap neergezet.Als een briesend paard kom ik boven en wordt weer getrakteerd op een prachtig panorama over de Dordogne,en de beroemde wijnvelden.Een mooie streek.Even later volgt de afdaling over een smal rotspaadje recht naar beneden,je moet je aandacht er goed bijhouden.Ik vindt dit soort paadjes het mooist,maar even later hebben ze het toch afgesloten en moet ik tussen de wijnvelden steil naar beneden Even later loop ik langs de rivier de Dordogne en in Port Sainte Foy steek ik hem over.Ik ga op zoek naar een bakker,het is best een bedrijvig stadje,maar ik zie geen bakker.Ik vraag het maar eens,en jawel 2 maal droite ,zit er een,tenminste nog wel,want het staat te koop.Ik koop de halve gebaksvitrine leeg en ga die buiten op een klein terrasje op zitten peuzelen.Even later komt er een agent aan en vraagt of die zwarte Peugeot van mij is,want die mag er niet staan.Ik wijs naar mijn rugzak,en vraag of die daar wel mag staan.Eerst verbaasd maaar dan,Qui,Qui,pas probleme.Het is inmiddels 11 uur en ik vertrek,ik moet nog 24 km en het is nu al 34 graden..Ik zal verder ook niets meer tegenkomen,als een paar kleine gehuchten zonder voorzieningen.De route loopt nu voornamelijk over kleine c weggetjes en dwars door de wijnvelden,continu omhoog en omlaag.Ik heb mijn waterflessen al een paar keer bijgevuld bij mensen die in de tuin zaten.Rond een uur of 1 wil ook een pauze houden,maar kom niets tegen .Ik leg mijn rugzak dus maar in de berm en ga er met mijn hoofd relax op liggen.Eet nog pain de chocolat en drink een colaatje en doezel weg.Nou niet lang,zijn ze de bermen aan het maaien.Ik sta dus maar vlug op,voor zover die stram knoken het toelaten en laat hem voorbij.Ik loop ook maar weer verder.Het gaat wel steeds stroever,het is 36 graden.Klimmen,dalen en dorst.Ik zie op mijn iPad dat er vlak voor een dorpje een kerkhof is en daar hebben ze altijd water.Dit kerkhof is echter hermetisch afgesloten,ze zijn bang dat ze mischien weglopen.Ik loop eens rond en zie een paar mensen en vraag of er ergens een kraan is.Nou bij de Salle de fete is een kraan en ik drink 2 flessen leeg en vul ze weer.Ik loop verder,op karakter,het is bloedheet en ik denk ,dit had ik niet moeten doen.Ik tel de kilometers af en ben nu 3 km voor het dorp,maar ik zie nog steeds niets.Ik krijg wel een vermoeden,en ja hoor de laatste 2 km steil omhoog.Ik kom compleet uitgeput in het dorpje aan en moet bij de Mairie de sleutel,of code gaan halen van de opvang.Het is kwart over 5,nog net op tijd.Na vertoon van mijn Credencial en 10 euro krijg ik de code en strompel naar de refuge.Ik heb zelfs geen stem meer,en plof op bed neer.Na een half uurtje moet ik toch nog boodschappen doen om wat te eten hier.Ik ben de enigste,dus dat is gemakkelijk.Nou ff naar de Intermarche,wat eten,blog schrijven en slapen.Ik heb mijn grens bereikt,dus morgen niet zover.

a demain

1. Marianne:
    17 mei 2022
    Tjeee Rob wat een afstanden loop jij per dag 🙄 Er zal geen grammetje vet meer op je zitten . En zwaar hoor met die hitte . 😦 Ja het is leuk om zo langs die wijnvelden te lopen . Rust goed uit 😊
  2. Julia:
    17 mei 2022
    Hoi Rob, dus nu niet meer zoveel kilometers maken, want dat is niet meer genieten☹️
    Wel weer mooie foto’s.
    Succes morgen en slaap lekker💋
  3. Marianne:
    Mooie foto's
  4. Daisy:
    17 mei 2022
    Pfff wat heb je ver gelopen vandaag, nu maar lekker slapen. Welterusten😴
  5. Jaap Harthoorn:
    17 mei 2022
    Nu Al in Pellegrue. Boven de VVV ? Eenzaam dorpje. Je gaat snel. Misschien ben je op tijd in Roncesvalles waar ik Hospitalero ben nog een week. Groet, Jaap
  6. Han Brands:
    17 mei 2022
    Er zal ongetwijfeld een nom de dieu geklonken hebben bij dat kerkhof …
  7. Rinie van Gastel:
    18 mei 2022
    Hoi Rob. Idd ver gelopen met een brandende Zon boven je hoofd. Geen biertjes en veel water lees ik dus best een zware dag maar gelukkig een mooie route. Succes weer straks
  8. Carla:
    18 mei 2022
    Wat een dag, hopelijk ben je goed uitgerust nu.