Van Mussidan naar Monfaucon 25 km

16 mei 2022 - Monfaucon, Frankrijk

Vanmorgen door de regen gewekt,het had eigenlijk de hele nacht geregend en geonweerd.Ik was dus blij dat ik niet in mijn tentje lag.Een klein ontbijtje en op pad,de straten liggen er nat en verlaten bij.Ik loop langzaam omhoog letterlijk de wolken in.Na een half uurtje doet een mager zonnetje haar best om er door te breken,wat weer mooie gezichten oplevert Ik loop een bos in en daar kom ik de komende 2 uur ook niet meer uit.Maar wat een mooie beleving,alles ruikt fris en een hele mooie lichtval door de bomen.Alleen is het wel continu klimmen en dalen in dit vochtige weer dus ben weer rap door mijn watervoorraad heen.Rond 12 uur kom ik aan In Fraiche ,een mooi dorpje met picknick banken en schuilhutje voor de pelgrims.Ik zet een pot thee en geniet van een povere lunch.Ik heb er nu 16 km opzitten en er is een camping na 8km,anders wordt het 17 km naar een volgend stadje.Ik kies voor de kortere afstand en kom aan op een leuke camping bij een meertje.Natuurlijk weer gesloten,maar na een telefoontje is de eigenaar er binnen 10 minuten.Hij heeft nog een vissershutje te huur voor €15,ik zeg als er maar een bed in staat.En zo slaap ik vannacht op Slot Loevestein.Het is nog een hele kunst om mijn rugzak naar boven te krijgen,maar eenmaal boven heb ik een mooi uitzicht en hoef morgenochtend geen zeiknatte tent in te laden.Ik maak nog een plat du jour klaar,een lekker soepke,Currynoedels met mangosaus,en een kaasje van de lachende koe.Ik loop nog ff naar voren voor de WiFi en plaats deze blog.Morgen vroeg eruit,want morgen toch een 32 km

a demain

1. Hans:
    16 mei 2022
    Toch een heel apart vissershutje. Lange hengel en geen water. Als het nu een echte vissershut was geweest had er mogelijk vis op het menu gestaan. :)
    Lekker Rob weer een beetje dichterbij het uiteindelijke doel.
    Gewoon doorgaan.
  2. Rita:
    16 mei 2022
    Wat een gezellig hutje. Weer hele mooie fotos. Maar voor jou bloed zweet tranen weet ik niet. Truste en goede reis voor morgen🌞👍
  3. Carla:
    16 mei 2022
    Geinig hutje, geen last als er een overstroming komt! Wel te rusten en morgen gezond weer op!
  4. Han Brands:
    Bon continuation 👍
  5. Marianne:
    16 mei 2022
    Hoop dat je een goed bed hebt , dat heb je wel verdiend.
    Slaap lekker
  6. Julia:
    16 mei 2022
    Hoi een mooi uitzicht op deze leuke slaapplaats.
    Hoop voor morgen dat je een restaurant tegen komt die
    niet gesloten is 🍴
    Truste en succes morgen🥾
  7. Rinie van Gastel:
    17 mei 2022
    Hé Rob. Idd een apart hutje. Of beter gezegd een tentje op palen. Maar als je maar goed slaapt. Succes vandaag