Van Auriel,via Limoges naar Aix sur Vienne 37 km

9 mei 2022 - Aixe-sur-Vienne, Frankrijk

Vanmorgen om 5 uur gestommel op het zoldertje,ik zag een lampje en Nelly de Franse Pelegrina stommelde over het wankele trapje naar beneden.Daar ging de lamp aan,buiten nog alles donker.Ik probeerde nog wat te slapen maar dat ging moeilijk,dus 6 uur eruit,Nelly was net weg.Spul ingepakt,pover ontbijtje met oploskoffie en op pad,kwart voor 7.Buiten was het prachtig,de dauw over de velden werd vlug verjaagd door de opkomende zon.Voor mij loopt een vos vlug een ander pad in,de vogels zingen hun mooiste lied en de kikkers in de vijver doen daar niet voor onder.Zo loopt het lekker en ik heb er zo 10 km op te zitten,maar dan beginnen langzaam de geluiden van de stad binnen te dringen,hoewel ik er nog 12km vanaf zit.Nog een prachtig stukje door Auriel en dan een stuk langs een drukke weg.Even later loop ik weer door de weilanden,maar het is anders.Overal het geruis van het verkeer en ook de vogels hoor ik niet meer.Ik loop Feytiat binnen ,een voorstad van Limoges.Hier even inkopen gedaan bij supermarkt,altijd grappig.Karretje ligt vol met een rugzak,en in het voorste stukje wat fruit en een drankje.Ik kan beter een winkelwagentje ontwikkelen met terreinbanden,dan hoef ik rugzak ook niet om.De route vervolgt langs een super drukke weg,ik loop in de berm maar het voelt niet fijn.Twee weken in de natuur en afzondering,en dat dit.Na 2km gaan ik tussen de industrie een mooi bospad op en loop dan na een uurtje Limoges binnen.En nou zijn we daar met camper wel eerder doorgereden,maar dit is anders.Goethe zei het al,waar je te voet bent geweest ,ben je werkelijk geweest.En zo voelt het ook,ik bezoek De Cathedrale Saint Etienne,een mooie kerk met mooie schilderingen en glas in lood.Ik ben er van onder de indruk en dat gebeurt niet vaak.Ik loop verder door de stad met schitterende pleinen en dan ontwaar ik een Subway,cultuurbarbaar,.Vlug naar binnen en One foot tuna melt met een colaatje voor dat de schooljeugd binnen komt.Langzaam klim ik Limoges weer uit en kom door een gigantisch complex van een medische faculteit,Radboud op zijn Frans.Hier raak ik het spoor bijster en dankzij Mapy.cz vindt ik het spoor weer via allerlei trappen op een groot parkeerterrein.Langzaam loop ik de natuur weer in en wordt het weer rustig. In Merignac trakteer ik mijn eigen op een kleine tapasschotel en een biertje.Na een uurtje loop ik door het drukke Aix sur Vienne de camping binnen.De Franse Pelegrina heeft hier het laatste hutje gehuurd,dus ik ga Soestdijk maar opzetten.Nog ff naar de super een maaltijd salade gehaald en een paar biertjes.En zo zit ik nu op de camping mijn blog te schrijven.Nog een beker kwark erin voor de spieren,vonden ze fijn.En ik voel me weer honderd,morgen linksaf naar de Mont Blanc.A demain

1. Julia:
    Nou dat is effe boffen....... een Subway tegenkomen 👌
    Kan me voorstellen dat die herrie van de stad een domper is☹️
    Fijne avond 🍻
  2. Hans:
    9 mei 2022
    Wat een super week heb je Rob. Mooi verhaal. Vroeg opstaan is altijd mooi in de natuur. Niet voor iedereen weggelegd maar toch. De nachtdieren gaan slapen en de dagdieren worden wakker 😀. We lopen gezellig digitaal mee
  3. Rita:
    9 mei 2022
    Super mooie omgeving Ron. Lijkt me inderdaad chaos al die geluiden en drukte. Veel km. Gelopen vandaag dus heerlijk pitten in Soestdijk. Succes voor morgen.
  4. Rita:
    Sorry Rob natuurlijk dikke vingers geen Ron hahahahs
  5. Marianne:
    9 mei 2022
    Hahaha 😂😂😂 ik zie dat al helemaal voor me dat winkelwagentje met terrein banden ,geweldig . Ja die ene kerk is inderdaad heel mooi . Ook geniet ik van je natuurfoto's . Een fijne nachtrust en morgen weer verder . 🖐️😴
  6. Jolanda:
    10 mei 2022
    Super mooie foto’s en een geweldig verhaal!!!! Wij hebben ook nog n nieuwtje. We worden 👨‍🦳en 👵🏻