Van Sint Laurent Eglise naar Ariël 27km

8 mei 2022 - Aureil, Frankrijk

Geen ontbijtje vanmorgen alleen thee.Ik ga weer op pad en steek de rivier Le Tourion over en dan links begint gelijk een steile klim.Boven kan de jas weer uit en hier kom ik Lise tegen de Nederlandse pelegrina.We beginnen wat buurten en lopen samen op.Ze heeft haar baan opgezegd en is de Camino gaan lopen.Ook in Vezelay gestart.We lopen langs een paar prachtig kastelen en komen aan in een klein dorpje,maar de bakker is open .Koffie met een chocoladekoek en voor de zekerheid een stokbrood,want vanmiddag alles natuurlijk gesloten.Verder komen we niets meer tegen en lopen over prachtige paadjes naar Sint Leonard de Noblat.Een oud stadje met een mooie kerk uit de 12 e eeuw.Op het terras krijgen we nog een laatste biertje,want ja s,middags gaat alles dicht.Ik neem hier afscheid van Lise zij gaat morgen met de trein naar St.Jean de pied Port en gaat vandaar verder met de Camino Frances naar Santiago.Ik kom de andere Pelgrims ook nog tegen en we bezoeken met zijn allen de Cathedrale..Zij slapen met zijn alle in de opvang hier,ik ga nog 6km verder.Over een pad vol met rotsen stijg ik weer zo,n 250 meter en kom rond kwart over vier aan in de buurt van mijn bestemming.Omdat ik pas na 5uur terecht kan houd ik hier nog een pauze en maak een kop bouilon voor het zoutgehalte.Rond 5 uur loop ik de pelgrimsopvang binnen in een mooi Frans landhuis.De bedden staan boven achter een grote houten balk,waar je zeker moet bukken.Dat wordt nog wat als ik s,nachts uitmoet.Om half acht kunnen we aan tafel voor een 3 gangen menu en dat had ik onderhand wel weer nodig.Leuk gesprekken over de wereldproblemen en dan naar bed.Morgen weer 30 km en het wordt warm

a demain

1. Daisy:
    8 mei 2022
    Wat een mooie foto's!
    Veel succes voor morgen en welterusten 😘
  2. Marianne:
    8 mei 2022
    O jheeeeee wat een geklim , ja dan goed eten anders blijft er niks meer over. Fijn dat je daar een goeie maaltijd kan krijgen. Een goede nachtrust gewenst en morgen gezond weer op pad doei doei 🖐️
  3. Julia:
    9 mei 2022
    Hopelijk niet je hoofd gestoten vanacht 🙃
    Weer van die prachtige foto s en super mooi weer🌞
    Fijne wandeldag vandaag 🥾
  4. Rinie van Gastel:
    9 mei 2022
    Hoi Rob. Idd mooie route met hele mooie foto’s. Je houd t goed vol. Hoe is t met je voeten. Succes weeer vandaag
  5. Lise:
    9 mei 2022
    Was een mooie wandeldag gister! Groetjes uit St Jean Pied de Port!
  6. Rob:
    Vond ik ook.En jij veel succes met de Camino Frances.Buen Camino