Van Marsac naar Saint Laurent d,Eglise 27 km

7 mei 2022

Gisterenavond al bloggend in slaap gevallen,ben zelfs vergeten de foto’s te downloaden,maar die komen vandaag.Het was ook zo gezellig.Ruud is een DJ en heeft zelfs een tijd in Nuenen gedraaid bij Club Vincent,dus genoeg gespreksstof.Ook goed gegeten spareribs met frietjes en een rood wijntje.Ik heb in ieder geval goed geslapen in de Pipowagen ,ik miste alleen mammalou.

Vanmorgen een lekker ontbijtje en neem nog een lunchpakketje mee.Rond 9 uur vertrek ik en wandel gelijk in een prachtig landschap.Over stille C weggetjes en dan een prachtig bos in.De stilte is hier oorverdovend.Langzaam klimt het pad naar de 500 meter grens en verder en verder.Ik denk wat gaat het worden,Stairway to heaven or Highway to hell.Ik hou het maar bij het eerste,maar wat een klim.Ik kom uit bij een mooi dorpje wat dus op 675 meter hoogte ligt.Bij het barretje een ijskoude cola de Limosin gepakt,wat kan dat lekker zijn.Die grote hoogte brengt me natuurlijk ook prachtige vergezichten over de Limosin en Haute Vienne.Een pad vol met rotsen en losliggende stenen brengt me weer een eind naar beneden.Ik kom door verschillende mooi Franse dorpen maar het blijft de hele dag klimmen en dalen.Inmiddels kom ik ook in andere regio,de haute Vienne,en haute is hij.Na nog zo,n enorme klim kom ik aan in Les Billanges.Bij het eerste restaurantje stop ik voor een biertje.Er staat met grote letters,ouvert,op de deur en nog iets in het Frans.Ik dacht dat de deur klemt en dat je goed moest duwen.Dat doe ik dus met als gevolg dat ik letterlijk met de deur in huis val en met deklink in mijn hand.Ik sta ook gelijk in een bomvol restaurant.De dame komt eraan en is natuurlijk niet blij,ik bied mijn excuses aan.Er stond namelijk op de deur dat die kapot was en dat je achterom moest komen.Maar goed ik krijg toch mijn biertjes en heb nog een leuk gesprek met de eigenaar.Die komt namelijk uit Senegal,en dan hebben we het natuurlijk over de Dakar Rally.De laatste 4km gaan door een prachtig bos langs een klein riviertje.Ik kom uit op een D weg en ja,weer klimmen.Ik kom aan op de camping,receptie gesloten maar ik bel het nummer en binnen 2 minuten is er iemand.Ik vraag of er een chaletje te huur is,maar hij vertelt dat er 1is verhuurd aan een Nederlandse pelegrina,en dat de rest nog eigenlijk schoon gemaakt moet worden.Ze zijn van pas vanaf 1mei open.Ik zeg dat ik niet zo veeleisend ben en mag het chalet van zijn broer hebben en dat ziet er super uit met een eigen douche.En dat kan ik wel gebruiken met al dat klimmen.Restaurant is er niet ,maar zijn vrouw gaat voor mij nog wat brood halen ,zodat ik vanavond mijn rugzak eens ga leeg eten.Ik ga ff relaxen na een dag klimmen en eens kijken waar ik morgen ga slapen.Want ja morgen is het Bevrijdingsdag in Frankrijk en nog zondag ook.Kan nog leuk worden

a demain

1. Jaap Harthoorn:
    7 mei 2022
    Leuk verhaal weer, wat een forse klim! De Senegalees van het restaurant verkoopt ook schilderijen uit zijn land. Die hangen misschien nog steeds aan de muur in het restaurant. Leuke tocht en steeds mooi weer! Buen Camino
  2. Julia:
    7 mei 2022
    Hoi Rob wat een leuke ontmoetingen👍
    Ja en mammalou is thuis😘
    Mooie foto’s ,succes morgen....gelukkig heb je ook nog je tentje bij🍀
  3. Han Brands:
    7 mei 2022
    Die DS Cabrio zag er niet verkeerd uit ….
  4. Rita:
    7 mei 2022
    Avonturen genoeg Rob. En wat een mooie omgeving is het daar. Alleen het lijkt wel of jij alleen op de
    Wereld bent. Zo uitgestorven. Hele fijne avond en succes morgen
  5. Jess:
    7 mei 2022
    Wat kun je heerlijk vertellen Rob!
    Ben je hele verhaal aan het visualiseren….zo heb ook ik een beetje ‘vakantie’ 😉
    Suc6 Rob met je verdere tocht! Voorzichtig en geniet!
  6. Carla:
    7 mei 2022
    Weer een mooi verhaal! Kijk er elke dag naar uit! Alles goed met Mammalou thuis?
  7. Marianne:
    7 mei 2022
    Wat gaaf die Pipo wagen heel mooi , wat zijn die mensen toch allemaal vriendelijk geweldig . Die foto bij die schuur daar zou ik graag eens rond willen neuzen 🤭😁
  8. Jolanda Janssen:
    7 mei 2022
    Mooi verhaal rob en een mooie snoek
  9. Rinie van Gastel:
    8 mei 2022
    Hoi Rob. Hele mooie route deze keer en ja letterlijk met de deur in huis vallen in de kroeg is toch niet verkeerd
  10. G Everink:
    8 mei 2022
    Weer een mooi verhaal Rob. Succes verder!
  11. Jolanda Janssen:
    9 mei 2022
    Je neemt ons allemaal een beetje mee op reis, prachtige verhalen 👍