Van Bazas naar Le Billon in de zeikende regen

14 april 2023 - Captieux, Frankrijk

Vanacht comateus geslapen na zo,n slopende dag.Ik kijk eens naar buiten,en dat ziet er niet gezellig uit,net als de hele refuge hier.Kachel kapot,dus alles nog zeiknat,maar ja we moeten verder.Regenbroek ook maar aangetrokken want er word niet veel goeds voorspelt.Ik loop eerst nog even de Baseliek van Bazas binnen en ga daarna verder met de tocht.Nou die is heel gemakkelijk,een fietspad van 18 km recht toe,recht aan.Het regent hard en met de capuchon op stamp ik door,voordeel is het schiet wel op.En ik hoef niet op pijltjes te letten.Het pad loopt wel door een mooi natuurgebied,en in de droge periodes zie ik ook nog wat wild.Een vos die me raar aan kijkt ,een paar reeen en een das,maar die is dood,iets heeft hem waarschijnlijk de das omgedaan RIP.En zo kom ik na 18 km in Captieux ,waar zowaar nog een restaurant zit wat open is.Dus gelijk een plat de jour besteld,enmijn buik weer vol gegeten.Het is nu nog 10 km naar mijn overnachting,maar weer over zo,n saai fietspad.En nu begint het ook nog te stormen ,dus mijn pet maar af.Probleem dan is weer dat mijn brilletje nat word,en ik niks meer zie.Toch eens bij Wish kijken voor een brilleke met Ruitewissers .Na zo,n 3 km kom ik dan toch aan bij het hutje waar ik overnacht.Dit licht echt schitterend in de middle of nowere.De kachel staat gelukkig aan en ik heb een medebewoner,Lowie uit België.Er staat zelfs een wasmachine,dus maak ik van de gelegenheid gelijk gebruik.We maken samen ons avondeten en buurten heel wat af.En nu naar bed,op naar morgen.A demain

1. Julia:
    14 april 2023
    Jammer van het weer, maar fijn een warm onderkomen vannacht 🌞slaap lekker😘
  2. Rinie van Gastel:
    15 april 2023
    Ja een beetje regen is niet erg maar de hele dag us minder. Zeker na al die regen in Nederland. Maar vandaag mss een mooie dag. Ik lees het later wel weer 👍
  3. Rita:
    15 april 2023
    Jammer Rob al 2 dagen regen. Met een droge beetje zonnige dag lijkt alles veel mooier en vrolijker. Hoop toch vandaag op een wat drogere dag voor je. Groetjes Rita
  4. Hans:
    Hallo Rob
    Ik heb even gekeken voor je en de komende dagen heb je je regenpak niet nodig. de komende week 16 tot 22 gr op donderdag maar ook even onweer op dinsdagmiddag. Geen garantie natuurlijk maar ik hoop dat het goed komt. Anders toch maar terug om een extra DAS om te doen.
    Een zonnige groet vanuit EIndhoven