La Reole naar Bazas 40km

13 april 2023 - Bazas, Frankrijk

Ja ,we zijn weer een jaar verder.Woensdag vertrokken naar Le douce France.Met de Thalys naar Parijs,de TGV naar Bordeaux en de boemel naar La Reole,en zo stond ik op de plek waar ik vorig jaar was gestopt.La Reole is ieder geval niet veranderd,nog steeds niks te doen.Na een rumoerige overnachting in een slaapzaal vanochtend om 8 uur pad.Ik loop naar buiten en het begint gelijk te regenen,loop het stadje uit en dan gaat de route over een dijk ,met gras dat boven je knieën uitkomt.Toen was alles nat,voor regenbroek was het toch te laat dus maar doorgelopen.De dijk loopt langs de rivier La Garonne en na een uur stopt de regen en begint de zon nog wat te schijnen,maar de wolken beloven niet veel goeds.En inderdaad na een uurtje weer een bui,maar nou een waar je je fiets tegenaan kunt zetten.Nergens plaats om te schuilen,dus ik loop stug door,capuchon over mijn pet en de blik naar de grond stamp ik door.Na een half uur kom ik er achter dat ik niet meer op de route zit,heb ergens een pijl gemist.Ik kom er niet achter waar want ik krijg mijn Appletjes niet geopend in de stromende regen,dus ik loop maar terug.En dan begint het te onweren,ik kan nog steeds nergens schuilen,maar ik heb het er niet op,zo tussen de weilanden.Maar na een kilometer kom ik op het punt waar ik de pijl gemist heb en loop nu de bossen in,waar ik op een beschut plekje kan schuilen.En och,het onweer houd ook weer op en ik loop verder door een prachtig meren gebied en kom rond half zes op mijn bestemming aan in Bazas.Hier slaap ik achter een kasteeltje in een slaapzaal voor pelgrims,en wat blijkt de kachel doet het niet.Dus de zooi drogen zal niet meevallen,de douche is ieder geval wel warm en na een bord macaroni kruip ik om 8 uur in mijn slaapzak en regel de plek voor morgen.40 km hakken erin.A demain

1. Rita:
    13 april 2023
    Welkom terug Rob. Heerlijk om je verhalen weer te lezen en de mooie fotos te zien.
    Goede reis voor morgen en voor nu welterusten😘
  2. Anja Voges:
    13 april 2023
    Succes weer Rob 💪👍weer leuk om je verhalen te (gaan) lezen.
  3. Hans:
    13 april 2023
    Ha Rob weer op pad. Mooi man. Ik ga je weer volgen. Een natte start maar het komt wel goed met dat weer. Veel mooie en veilige km. Tot waar gaat je deze reis.
  4. Marianne:
    13 april 2023
    Ik ga je weer volgen , wat leuk die foto met het bordje Cadillac 😂 hopelijk morgen een droge dag . Groetjes van John
  5. Jess:
    13 april 2023
    Topper🙏🏼…hier wordt aan je gedacht!
    Slaap lekker en gezond en fit weer op….
  6. Carla:
    13 april 2023
    Ja die Rob, leuk je gaat weer op pad!
    Veel succes en we blijven je volgen!
    Groetjes, ook van Geerd
  7. Daisy:
    Hey pap,
    Hopelijk wordt het weer☀️ snel wat beter dat loopt een stuk fijner. Heel veel succes voor morgen🥾🥾🍀
  8. Pieter:
    13 april 2023
    Succes Rob, maak weer mooie herinneringen en ik lees graag je verhalen!!
  9. Leon Maes:
    13 april 2023
    hoi Rob,geweldig om je weer te mogen volgen! Succes! Erna.
  10. John:
    13 april 2023
    Hey Rob, heel veel succes gewenst en de kop is er weer af. Hoop voor je dat het weer wel beter wordt zodat dit een prachtige laatste etappe gaat worden.
    Wij gaan je avonturen op de voet volgen. 👍💪👍
    Groetjes John en Marjolein.
  11. Jaap Harthoorn:
    14 april 2023
    Hoi Rob, in Reole en Bazas, mooie plaatsen, stevige afstand al meteen en ook een stevige bui. Afijn, de kop is er af, het gaat weer lukken! Veel plezier , groetjes Jaap Harthoorn
  12. Julia:
    14 april 2023
    Hoi de start is weer gemaakt🥾 na regen komt zonneschijn
    Mooie foto’s, veel wandel plezier vandaag 👍
  13. Jolanda Janssen:
    14 april 2023
    Leuk om je verhalen weer te volgen. Veel plezier, geniet ze 👍🙃
  14. Rinie van Gastel:
    14 april 2023
    Hoi Rob. Lekker genieten van de natuur met mooi weer en nieuwe ervaringen op dien. Succes weer
  15. Mario:
    14 april 2023
    Meeste regen valt naast je .. door naar het zuiden wordt het weer beter .. succes
  16. Manu en Wilma Versteegh:
    Hey Rob,
    t gaat weer los....😉
    Heel veel succes en veel veilige km.
    We gaan je volgen 🥾🥾
    Gr. Manu en Wilma 😘
  17. Jolanda:
    14 april 2023
    Leuk weer op pad. Succes en we blijven je berichtjes weer lezen. Gr. Maarten en Jolanda