Van Le Billon naar Roquefort 27km

15 april 2023 - Roquefort, Frankrijk

Ik hoorde vanmorgen om 6 uur de regen nog naar beneden kletteren,dus draai me nog maar een keer om.Als ik dan om half acht mijn ogen weer open doe,is het waarachtig droog,Lowie heeft al een ontbijtje in elkaar geflanst en we buurten nog wat over de struggles of life.Rond 9 uur vertrek in een stralend zonnetje .De gite waar ik vanacht in sliep,staat bij een leuk huis .Het is een jong stel met 4 kinderen en ze boeren met beesten in vrijheid.Ze hebben zwarte varkens die op een enorm terrein leven,een kudde schapen,kippen,3 paarden die gewoon los rond het huis lopen,alsmede 2 Berner senners die ook los lopen.Het domein ligt gewoon zo,n 10km van de bewoonde wereld.Ik vervolg mijn tocht een stuk langs de snelweg en wandel dan een nieuw departement in,Les Landes,wat heidegebied betekent.En inderdaad hele lange paden door hei en bosgebied,maar dan ook langs landbouwgebied van zo,n 3km lang.Op het eind is allerlei bedrijvigheid en ik zie ook al 2 border collies hyper op en neer lopen.Als ik langs de boerderij loop,stormen ze ook meteen op mij af.Ik stop en bereid me voor,maar op zo,n 2 meter draaien ze om en zijn weer weg.Volgens mij familie van die Collie die ik vorig jaar op zijn snuit mepte,honden tamtam werkt hier ook.Ik stap verder en kom aan in een oud heidedorp, Bourriot-Bergonce.En hier hebben ze nog zo,n oude Bar-Tabac en nog open ook.Binnen heeft de tijd stil gestaan en ik bestel een biertje bij het vrouwke achter de bar .Macron zal haar wel mogen,want ze had al 5keer met pensioen gekunnen.Ze vraagt of ik de Saint Jaques loop,waarop ik bevestigend antwoord.Dan is het biertje van haar.Kijk,dat maakt de tocht zo mooi.Ik loop het dorp uit,sla rechtsaf en kom op een kaarsrechte pad van 10km dwars door een aangeplant dennenbos,heide en langs de gasleiding.Hier loop ik zo,n twee uur door de stilte,met alleen de wind en die luie koekoek natuurlijk .En zo kom ik aan in Roquefort,nee niet van de kaas,en ben net te laat voor wat te eten bij het enigste restaurant.Drankje kan wel,en zo schrijf ik mijn blog in een lekker zonnetje.Om vijf check ik in het pelgrimshotel,een luxe plek en ik kan ook eten hier vanavond.We gaan het zien. A demain

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla:
    15 april 2023
    Gelukkig beter weer!! Fijne avond en tot morgen!
  2. Rita:
    Lekkere droge dag. Fijn voor je. Fijne avond truste. Geoetjes Rita
  3. Julia:
    15 april 2023
    Zonnetje gaat toch weer schijnen en vanavond lekker eten en een warm bedje👍
  4. Daisy:
    15 april 2023
    Slaap lekker en succes voor morgen weer💪
  5. John:
    15 april 2023
    Met een zonnetje ziet alles er meteen een stuk beter uit en de weersvoorspelling ziet er voorlopig ook goed uit.😊
    Welterusten en succes morgen.👍