Van Roquefort naar Mont de Marsan 32km

16 april 2023 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Vanmorgen,na een perfect ontbijtje verlaat ik mijn onderkomen in Roquefort en vervolg de route.Het zonnetje schijnt en het is fris,prima wandelweer.Ik loop het stadje uit en sla al vlug een bospad in waar ik de natuur kan ruiken.Na zo,n een uur lopen in de oorverdovende stilte kom ik het dorpje Bostons.Hier straalt alles rust uit.Bij een rustpunt voor pelgrims stop ik,en loop het kerkje binnen.Zodra ik binnen loop springen de lampen aan en gaat er een klassiek muziekje spelen.Ik ga even zitten en laat het maar eens op me inwerken ………….Even later steek ik een kerske op en ga buiten in de tuin zitten genieten.Wat een prachtige plek.Lowie is inmiddels ook aangekomen en er worden wat foto’s genomen.Hij loopt alvast verder en we spreken af om in het volgende dorp te gaan lunchen,daar zit een restaurantje.Maar als we daar rond half één aankomen,is de bar open maar restaurant gesloten en de bar gaat ook om 1uur dicht.Zondagmiddag in Frankrijk,een ramp.We krijgen wel een biertje en mogen buiten wel onze rugzak leeg eten.Na de lunch lopen we verder langs een saaie weg en komen aan in Bougue,en hier zien we dat het nog maar 970km is naar Santiago de Compostela.We zijn de 1000km grens gepasseerd.Vanuit Bougue lopen we over een oude spoorlijn wat nu een heel druk fietspad is.Het pad is10km lang en kaarsrecht en superdruk,tsja mensen kunnen nergens anders naar toe.Tegen 4 uur lopen we Mont de Marsan binnen en nemen afscheid.Ik loop de stad binnen op zoek naar een biertje,maar ook hier alles gesloten.Ik kom op een groot plein en ondek een fraaie Ierse gevel.Tuurlijk Ierse pub en die is wel open.Na een paar biertjes loop ik naar mijn onderkomen en ga douchen en de was doen.En zo ben ik druk bezig dat ik ook geen zin meer heb om terug te gaan naar de pub om te eten.Ik maak een noodrantsoen van het leger warm,en dat smaakt super.Was weer een lange dag en morgen ook weer een,dus ik kruip erin.Truste et a demain