Van Mont Marsatan naar Hagetmau 38 km

17 april 2023 - Hagetmau, Frankrijk

Na het ontbijt gestart met de route langs een drukke weg,waar dan wel weer een supermarkt zit.Ik vul hier mijn fruit weer aan en een paar blikjes Cola.Sta ik bij de kassa begint dat vrouwke moeilijk te doen dat ik mijn rugzak in dat karretje gelegd heb.Ik moet van haar mijn rugzak open doen om te laten zien of ik niks gejat heb.Ik zeg tegen haar als ik hem open moet doen,dan leg ik hier alles op de band zodat je dat kunt controleren.Ik zie ze denken,maar dat hoeft dan ook weer niet.Ze zal wel een slecht weekend gehad hebben.Ik ben blij als ik de stad kan verlaten,en een prachtig bos inloop.Ik zie verschillende herten weg springen,en in de stilte schiet het goed op.Ik zie een bord en ben bang dat ik goed verkeerd gelopen ben,Bretagne ligt toch ergens anders.Ik blijk toch goed te zitten en kom aan in een mooi dorp,Benquet.Mooi kerkje ,maar als ik verder loop staat nog een kerkje,en al heel oud.Bij de deur hangen 2 touwen om te klok te luiden en ik denk ,zal ik? Maar blijkbaar komt verstand met de jaren.Ik schrijf wat in boek en loop verder door een prachtig gebied en kan ver kijken.Zover dat ik in de verte de Pyreneeën kan ontwaren,nog wel een paar dagen lopen.Het landschap begint ook langzaam te veranderen.Het wordt weer wat heuvelachtig en zeker de klim naar Saint Sever.Ik wil hier wat gaan eten,maar er is maar een restaurantje open.Daar kom ik Lowie ook weer tegen,en we vragen aan de eigenaar of de parasol open mag,het is 24 graden en volle zon.Maar dat mag dus niet.Ik bestel een biertje maar dat komt hij dus niet brengen.Als ik vraag of ik wat kan eten,knikt hij bevestigend.Plat du jour,zegt hij.Maar ik wil alleen maar een salad compose.Met veel moeite stemt hij toe.Kortom veel chagrijn.Als ik afgerekend heb,leg ík demonstratief 1eurocent op de bar als fooi,en zeg Merci pour hospalite.Hij word er niet koud of warm van.Ik loop nog 19km verder naar het altijd bruisende Hagetmau en bij het enigste café schuif ik aan bij 2 Engelsen en hebben een leuk gesprek over van alles.Ik loop verder naar mijn onderkomen en ga eens kijken waar ik morgen zal slapen.Verschillende telefoontjes,maar geen reactie.Wea gaan het zien A demain

1. Rita:
    17 april 2023
    Mooie dag weer zo te zien aan de fotos. Ineens lekker warm om te lopen. Truste en succes morgen👍👏
  2. Julia:
    17 april 2023
    Mooie foto,s en gelukkig schijnt het zonnetje 🌞
    Truste 🥰
  3. Jaap Harthoorn:
    17 april 2023
    Ja, Rob, Fransen zijn een taai volk, niet altijd zo blij; je snapt nu waarom ze gaan staken tegen verhoging van pensioenleeftijd. Ze werken niet graag. Maar ‘t is weer een mooie tocht in het zicht van de Pyreneeen!
  4. John:
    Rare jongens die Franse 😜
    Maar wel mooi daar en zeker met de Pyreneeën in het vooruitzicht. Succes morgen ook met het zoeken naar een geschikte slaapplaats.
  5. Marianne:
    18 april 2023
    Mooie fotos en weer mooi verteld
  6. Hans:
    18 april 2023
    Geweldig die cent fooi. Er is er maar 1 die dat kan bedenken :) Hij zal hem gelijk in zijn pensioenpotje doen.
    Lekker weertje en door naar de bergen!