Van Hagetmau naar Ortez 28 km

18 april 2023 - Beyries, Frankrijk

Vanmorgen vroeg op stap.De eigenaar van het hostel is ook al zo,n chagrijn.Ik weet niet wat er gebeurd is,maar mischien heeft Macron,toen hij terugkwam uit Nederland,voorgesteld dat de pensioensgrens ook maar naar 67 moet.Maar goed,ik loop verder langs een smal weggetje en zo in de vroege  morgenzon vliegen de kilometers langs mijn schoenen.Het is veel klimmen en dalen maar ik vind het wel mooier dan zo,n ellenlange kaarsrechte paden.Om half 12 kom ik aan in Sault de Navailles,en deze keer wel op tijd om te eten bij het restaurant.Plat de jour,altijd goed,ff uitbuiken en weer op pad,nog 12km .Weer door een glooiend landschap en als ik eenmaal de pas erin heb gaan de kilometers weer vanzelf.Langs een langzaam dalend pad loop ik het centrum van Orthez in,waar ik bij het Office de Toeriisme de sleutel krijg van de Refuge.Hier blijken al 4 andere pelgrims te zitten.Een gezin met 2 meiden van een jaar of 18,die de hele tijd aan het zingen of lachen zijn.Als ik onder de douche uitkom vragen ze of ik nog was heb.Nou dat komt goed uit,alles de wasmachine in ,en ik ga het stadje in.Samen met Lowie wat gegeten bij de Italiaan en ga nu eens puzzelen voor de overnachtingen voor de komende 2 dagen.Alles wat ik bel of mail is,ziek,dood of onderweg.Zal mijn route drastisch moeten aanpakken. A demain

1. Marianne:
    18 april 2023
    Fijn dat je de was kon laten wassen , weer fris en fruitig 😁
  2. Rinie van Gastel:
    18 april 2023
    Was weer een mooie route Rob. Mooie foto’s en ja ze hoeven maar tot 64 te werken en niet 67
  3. John:
    19 april 2023
    Allemaal ziek, dood of misselijk 😂🤣
    Ja dat komt vast door het oprekken van de pensioenleeftijd maar gelukkig is het een stralend weertje. Succes met je zoektocht naar een slaapplek en de volgende etappe! 😊👍
  4. Daisy:
    19 april 2023
    Hoi pap wat fijn dat het weer nu goed is ☀️hopelijk vind je weer nieuwe slaapplaatsen en zijn ze wat minder chagrijnig daar!! Succes voor morgen