Van Chablis naar Accolay 27 km

9 mei 2019 - Cravant, Frankrijk

Ik keek vanmorgen eens uit het raam,en ik had echt geen zin om te vertrekken,harde wind regen,somber weer.Ik moet natuurlijk ok niks,Harrie waar ik gisteren mee opgetrokken heb ,blijft hier 2 dagen vanwege het weer.Maar ik zie de bierbui al hangen,zit ik de hele middag in de kroeg.Ik ga op pad,broodje en koffie in het café en en route.Nou niet lang,vliegt de regenhoes van mijn rugzak,een paar auto,s er nog overheen .Elastiek gebroken.In een winkeltje nieuwe gekocht en onder een afdakje dat ding erin zitten puzzelen.Inmiddels is het weer hard gaan regenen,maar wat erger is een stormachtige wind en recht op kop.Komt bij dat het continue berg op ,berg af gaat.Ik loop continu door de wijngaarden van de Chablis en er is geen boom te bekennen.Ik vecht voor elke kilometer,maar besef ook dat dit ook dicht bij de natuur is.Het levert in ieder geval wel een paar mooie foto,s op.Ik loop een stuk langs de weg,maar door de wind hoor ik geen verkeer in mijn capuchon,dus ik besluit mijn bekende padje binnendoor te nemen.Langs de wijnranken steil naar beneden,elke 50 meter loop ik 20 cm hoger door de modder onder mijn schoenen.

B932DE73-8D40-4444-8965-790E2596F5D1

De zon is inmiddels wel gaan schijnen,maar aan de wolken te zien komt er nog wel wat.Ik passeer de bekende snelweg A6 beter bekend als de route soleil,en loop door een prachtig glooiend landschap de bossen in.Hier kan de regenhoes er ook weer overheen,want het begint weer te regenen.De uitzichten en het spectaculaire wolkenspel maken alles goed.Ik loop Cravant binnen en hier zou een kroeg moeten zijn,en warempel ik vind hem.Ik begin hier met het schrijven van mijn blog,onderwijl genietend van een bierre Locale.

B666337D-CC89-4313-BB50-A9A446DC930E

Het was nog 3,5 km naar mijn onderdak,maar ik had het kunnen weten.Een padje steil omhoog,waar je hele grote neusgaten van krijgt.Over de top zie Accolay al liggen,een oud  pottebakkersdorp aan de rivier de Cure

BD7BF78E-6635-42D1-9D89-F3D21D6467CE

Ik was er vanuitgegaan dat ik vanavond mijn hapje zelf moest klaarmaken,maar tot mijn verbazing is er een restaurantje,dus ff onder een hete douche ,mijn fleece in de deo gespoten,niet schoon wel fris.Hier weer een plat du jour gepakt en op tijd te bed.A demain