Dag 12 van Olloy sur Viroin naar Aubigny les Pothees 22km

25 april 2019 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Ik werd vanmorgen wakker en hoorde de regen tegen het dakraam kletteren.Niet veel trek om op te staan uit mijn warme bedje.Moest ook heel mijn rugzak inpakken,want ik had tentje te drogen gelegd.Beneden stond een lekker ontbijtje klaar,ik zat daar in een soort serre en ik hoorde daar de regen nog veel harder op het dak roffelen .Nou regenjas aan,regenhoes over rugzak en naar buiten en het was droog.Voor even dan ,ik liep over een asfaltweggetje en kreeg weer een bui over me.Gelukkig werd het hierna droog en de zon begon zelfs te schijnen.In een prachtig bos even een pauze genomen,en daar schieten vlak voor mijn neus 4 herten over de pad.Ik vervolg mijn route over een stijgend pad en wordt daarna getrakteerd op een prachtig visueel schouwspel met vergezichten en wolkenpartijen.Vlak voor het dorpje Chilly staat een wegwijzer Santiago 1830 km.Hierna volg ik een lang en stijgend asfaltweggetje en het begint te regenen,en niet zo,n beetje.Erger is nog die storm,en ik loop nu over een lange kale vlakte zonder bomen.Binnen een paar minuten zeiknat ,mijn broek althans,want ik heb geen regenbroek bij me.Ik kom bij een klein dorpje,L,Echelle en ga even schuilen bij een kasteelingang.Maar hier tocht het zo erg,dat ik weer doorloop.Het laatste stuk gaat langs een spoorlijn door het hoge gras,maar ja nat ben ik toch al.Bij het kerkje in Aubigny ga ik even bij de ingang staan om het adres te zoeken van mijn onderdak.Ik hoop dat ze erzijn,want ik had tussen 4 en 5 afgesproken en het is half 2.Nog een hele klim naar boven en gelukkig er is iemand thuis.Binnen de natte zooi uit gedaan en ik zit net aan een Leffe als daar Wil komt aanlopen,de pelgrim uit Wijchen.Ik ga eerst eens onder een hete douche staan,en daarna wat lummelen,buiten regent het nog steeds.Om 7 uur staat de tafel gedekt en geniet ik samen met de familie en Wil van een driegangen maaltijd en hebben hele discussies over de aardse zaken,in ieder geval goed voor mijn Frans .Morgen hopelijk beter weer,a demain

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wendy:
    25 april 2019
    Weer zo leuk geschreven!!
    Jammer van het weer....
    Trusten voor straks en suc 6 weer voor morgen

Xx Wendy
  2. Julia:
    25 april 2019
    Wat een belevenis, uiteindelijk toch een warm ontvangst, dank aan deze lieve mensen👍🥾
  3. Han Brands:
    25 april 2019
    Ook op vakantie in Italia kan ik je verhalen volgen.
    Techniek maakt veel mogelijk
    Ciao
  4. Rita:
    25 april 2019
    Wat een natte bedoeling vandaag. Jammer maar je hebt het weer voor elkaar. Truste en morgen weer succes👍
  5. Laura:
    27 april 2019
    hoii opa,

nog veel succes! en nog heel veel plezier.
    liefs Laura X