Dag 2 Vessem -Postel 25km

12 april 2019 - Mol, België

Vanmorgen een goed ontbijtje in Pelgrimshoeve Kafarnaüm .Na wat leuke gesprekken op pad,vanaf nu ga ik de route Monastica lopen,dwz de kloosterroute.Ik heb wel een boekje bij me,maar ik heb de route ook op mijn iPad staan en deze zal ok ook het meest gaan gebruiken.Ik ben tenslotte ook een pelgrim 4.0.Vanuit Vessem loop ik eerst door het prachtige natuurgebied van de Beerze,hier hoef je ook geen kaart te gebruiken,gewoon het riviertje volgen tot in Duizel.In dit oud sigarendorp is niet veel meer te beleven.Ik kruis de altijd drukke A67 en loop richting België .Op de prachtige Cartierheide wil ik een pauze pakken,maar het is zo verekkes koud geworden,dat ik na 5 minuten mijn warme rugazak maar weer aantrek en verder loop.Op de kaart zie ik op 3km café  Hof van Heden,dus ik ga daar maar naar toe.Helaas gesloten,ik overweeg nog om wat in de speeltuin te gaan spelen,om wat warmer te worden,maar ik besef op tijd dat het wel geen gezicht zal zijn,een ouwe vent met een groene rugzak in de speeltuin.Dus lopen we maar door.Het is wel een lang en saai stuk naar de Abdij van van Postel waar ik hoop te overnachten .Helaas de abdij is volzet voor het hele weekend krijg ik te horen.Dan maar naar de Taverne naast de Abdij waar ik natuurlijk een paar Abdijbiertjes en abdijbrood nuttig.Onderwijl maar eens kijken waar ik ga slapen.Ik heb wel een tentje bij maar ik zie dat het vannacht een paar graden gaat vriezen en ik geloof niet dat mijn lichtgewicht uitrusting daarvoor bestemd is.Dus maar eens rondblellen,helaas hotel is ook bezet,ik bel ook naar een een onbeduidend onderkomen,maar daar blijkt de kamerprijs per uur te zijn,kreeg er wel special service bij.Toch maar overgeslagen.Nog wat gegoogled,vind ik een B&B op 400 meter ,en ja daar kon ik terecht.Kei vriendelijke mensen die ook nog een wasje voor me draaiden,super.Slaapplek voor morgen heb ik inmiddels ook geregeld,dus ik ga nu ff Flikken Maastricht kijken

1. Ian:
    12 april 2019
    Mooi verhaal rob,geniet van flikken Maastricht en er morgen weer flink tegen aan gr ian
  2. Rita:
    12 april 2019
    Hoi Rob. Kreeg het net door via Iris. Wat een geweldige prestatie van je. Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier tijdens deze inspirerende reis.
  3. Julia:
    12 april 2019
    Gelukkig niet in het tentje slapen ....veel te koud😘
  4. Daisy:
    12 april 2019
    Slaap lekker,op naar een nieuw verhaal morgen😘
  5. Carla:
    13 april 2019
    Nou daar ga je dan! Veel succes!
  6. Warner:
    13 april 2019
    Voor de volgende keer, in Eersel kun je altijd overnachten...goeie reis verder...!!
  7. Katrien:
    13 april 2019
    Hoi Rob, super leuk om te kunnen lezen gie het je vergaat opmzo een bijzondere loop!!
  8. Carin van der zanden:
    13 april 2019
    Je was welkom in Reusel !
  9. G Everink:
    13 april 2019
    Mooi humoristisch verhaal Rob. Veel succes gewenst ook namens Mien!
  10. Piet Raaijmakers:
    Hoi Rob,
    Jou wandeling gaat bij ons natuurlijk weer allerlei leuke herinneringen oproepen.
    Leuk dat je een reisblog bijhoudt. Heel leuk geschreven en met de nodige humor.
    Wij wensen je veel succes en plezier tijdens de tocht en blijven je van dag tot dag volgen. Bon Camino.
    Piet en Joyce.
  11. Manu en Wilma Versteegh:
    Ha Rob ,

Leuke reisverslagen...Blijven je zeker volgen ....geniet ze en loop geen blaren.😉
  12. Ad van der Heijden.:
    13 april 2019
    Hoi Rob mooi verhaal ik blijf je nu volgen nadat ik je gesproken heb in de bossen bij Best. Weet je nog wel die hardloper. Succes met je tocht.
  13. Rob:
    13 april 2019
    Ja,kei leuk dat ik je tegen kwam en dat je me volgt.Jij was trouwens ook goed bezig,trainen voor Marathon?