Dag 3 Postel-Meerhout 27km

13 april 2019 - Meerhout, België

Wat een fijne B&B in Postel ,grandioos ontbijt en in de stralende zon trek ik weer op pad.Langs de Abdij waar ik nog een versnapering voor onderweg koop en via de Desselse dreef naar het kanaal Dessel- Kwaadmechelen.En daar zou ik dan ook zo,n 12km langs gaan lopen.Gruwelijk saai,maar het is niet anders.Vroeger noemden de ze de Belgische Kempen het Siberië van België ,nou er is niet veel veranderd,zo verekkes kou met die wind die volgens mij ook uit Siberië kwam.Hierna buigen we af en komen in Balen en Hulsen terecht ,waar ik enorm in de weg loop tijdens een wielerkoers.Na een paar kilometer toch maar een andere route gepakt.Nadeel is dan wel dat je langs de baan loopt zonder fietspad.Ze rijden de vouwen uit je broek ,maar die zitten er toch niet zoveel meer in.Dan begint het licht te sneeuwen?.? Ik dacht eerst dat het weggewaaide bloesem was,maar het bleek toch echt sneeuw.Mijn volgende slaapplek ligt niet langs de route,dus ik wijk er vanaf om in het stadje Meerhout te komen,waar ik op de Markt een leuk café vind Het Magazijn met allerlei Belgische speciaalbieren.Van hier uit is 3km naar mijn slaapplek.Daar word ik vriendelijk ontvangen en naar mijn onderkomen verwezen.Ik krijg hier ook een Pelgrimsmaaltijd,maar ik merkte al bedrukking.Wat blijkt ,oma die hier ook in huis is,ligt op te sterven.Ik ga na het eten dan ook maar biertje pakken in he café er tegenover.En nu bietje klooien op die I pad en pitten.Tot morgen

1. Rita:
    13 april 2019
    Bewondering Rob wat een snerpende kou vandaag brrrrr. Hopelijk is het wel een beetje warm op je kamer ? En gaat die oma niet dood vannacht hahaha. Truste en morgen weer goede kilometers
  2. Manu en Wilma Versteegh:
    14 april 2019
    Gisteren skieen..van de week zonnebaden😎😉