Dag 5 van Scherpenheuvel naar Tienen 30km

15 april 2019 - Tienen, België

Vanmorgen stond er in de ontvangsthal van het Pelgrimshuis in Scherpenheuvel een heerlijk ontbijtje klaar.Nog wat gebuurd met enkele paters en mijn donativo overhandigd.Deze kerkelijke onderkomens werken vaak met principe,betalen wat je het waaard vind,donativo.Nou ik vond het perfect en na nog wat afscheid hier en daar werd ik gezegend en ging op pad.Ik wilde nog wat fruit halen voor onderweg en stapte bepakt een Delhaize winkel in,maar toen ik goed rondkeek was dit alleen een boekenwinkel,personeel lachen,ze hadden mischien wel een boek over bananen.Dan maar doorlopen ,ik zit vandaag nog steeds niet op de route Via Monastica,dus ik moet op mijn I pad een beetje de weg uitzetten.Dat gaat overigens prima.Ik loop door een prachtig glooien landschap  vol met met boomgaarden die in bloei staan.Rond 12 uur kom ik in een dorp ,Waanrode,waar ik het plaatselijke café binnenstap voor een koffie.Nou de hele toog zit vol en ik word dus goed bekeken,het leek wel een film.Toen een van de stamgasten die schelp op rugzak zag,was het ijs gebroken.Hele discussies hoe ver,en hoe ik moest lopen.En het bier vloeide rijkelijk .Na 2 koffie vond ik het wel weer eens tijd,maar nee ik moest er eerst 1 pakken op de Camino op hun kosten.Nou dan maar een pint en op weg.Het landschap werd steeds mooier en ik loop door prachtige bossen,waar ik nog een kat op een boomstam tegen kwam(foto).Ik loop door mooie dorpjes en na veel kilometers loop ik eindelijk Tienen binnen.Ik had nog niks geregeld voor vandaag en dat heb ik geweten.Alles bezet,of namen niet op.Camping zag ik nog niet zitten,dus maar aangebeld bij een b&b midden in de binnenstad.Hier hadden ze gelukkig een kamertje vrij.Even gedoucht en wat spul gewassen en op zoek naar een restaurantje.Nou ik kom terecht in eetcafé The One waar ik buiten een overheerlijke steak,ook een leuk uurtje heb gelachen met de stamgasten.Mark,als je dit leest ,het ga je goed.Die 30km vandaag voel ik wel,dus vroeg naar bed.Morgen nieuwe avonturen

1. Rita:
    15 april 2019
    Wat een belevenis om dit mee te maken en al die mensen die je overal ontmoet. Geniet ervan Rob 👍
  2. Jan v Deursen:
    Loop je alleen Rob ,das wat anders dan met een Jeep scheuren
    succes
    Jan v Deursen
  3. Julia:
    15 april 2019
    Hoi , mooie foto’s en zo leuk dat je zoveel leuke gastvrijheid ontvangt👍😀
  4. Han Brands:
    16 april 2019
    Mooi man , en die namen van de dorpen , Waanrode Toog vol …. ken dat sort taferelen wel van motorritten in Italia .
    Alsof je van een andere planeet komt
  5. Hans:
    16 april 2019
    Hallo Rob,
    Vandaag waren Geerd en Carla, buum en buuv, op de koffie. Ze vertelde dat je aan je Camino begonnen was. Deze staat ook al jaren op ons lijstje en we hopen er ooit eens mee te starten. Onze Jacobs-schelpen hebben we in Schotland zelf opgedoken en ligt klaar om de reis te gaan maken. Leuk dat je het vanuit Vessem doet.
    We hebben de eerste 5 dagen gelezen en ons aangemeld voor je reisblog. We gaan je volgen. Veel succes en veel plezier op deze mooie tocht.
    De groeten van Hans en Willemien van Haalen, ( ook voor Julia natuurlijk)
  6. Rob:
    18 april 2019
    He wat leuk om van jullie wat te horen.Die Camino moet je zeker doen.Ik heb eerste boekje bijna uit.Mag je hebben