Dag 6 Van Tienen naar Eninen 24km

16 april 2019 - Orp-Jauche, België

Ik moest vanmorgen vroeg ontbijten want de B&B ging een paar dagen dicht.Dus ik stond al om 8 uur op straat en dat er terwijl er maar 14km op het programma stond.Ik wil naar Namen en dat is 52km ,maar ik kon op de helft geen overnachting meer te krijgen en er is ook geen camping.Tenslotte iets geregeld op 14km.Vroeg op pad dus Tienen uitgelopen en over de velden richting Hoegaarden.Ik zag in de verte de kerktoren al en besloot dus maar een stukje om te wandelen door het stadje en van hier uit door een prachtig glooiend gebied richting Geldenaken.En dan kom je in een dorpje en dan is het in een keer Franstalig,alle straatnamen,wegwijzers .In een keer geen hallo maar bonjour.Toch raar hetzelfde land en in een keer andere taal.Ook zag ik geen bordjes meer naar Geldenaken.Blijkt dat op zijn Frans Jodoigne te heten.Hier ook maar weer door het stadje gelopen en het valt mee op de stadjes en dorpjes zien er wat rommeliger uit,gezelliger vind ik persoonlijk,een beetje met de Franse slag.Toch heel anders dan de Vlaamse stadjes.In  Jodoigne wat gegeten en gedronken en maar wat blijven plakken want ik kon pas om half 5 op mijn onderdakadres terecht .Zo rond half 5 wandel ik Eninen binnen en bel aan op mijn adres ,niemand.Dan maar ff wachten,ondertussen 2 maal gebeld,voicemail.Om kwart over 5 vind ik wel genoeg,maar vind maar eens iets in zo,n klein dorpje.Wat rond gevraagd en er blijkt nog een logies te zijn.Daar is gelukkig plaats.Hier verblijven nog 2 mensen uit Nederland die ook de Compostela lopen.We worden gastvrij verwend met een luxe broodmaaltijd .Vroeg naar mijn mandje morgen lang saai stuk naar Namen