Dag. 7 van Namen naar Profondeville 16km

18 april 2019 - Profondeville, België

.Da,s nog eens mooi wakker worden met de skyline van Namen uit mijn raam.Een lekker ontbijtje en leuk gesprek met de gastvrouw ga ik op pad.Ik loop eerst nog een stukje door de binnenstad van Namen.Hier wordt ik vanwege die schelp op mijn rugzak aangesproken  door een man en op de vraag ,La route de St.Jacques?Qui,qui.Ik moet even wachten en dan loopt hij voor mij uit naar een kantoortje van de gemeente en ik krijg een stempel in mijn pelgrimspaspoort.Daarna nodigt hij mij uit om even mee te lopen naar het museum,want daar ligt een relikwie van de voet van Jacobus.Het museum wordt speciaal voor me open gedaan en ik mag het relikwie aanschouwen.

3A2EF010-E840-4728-A5F8-749A4BF1524B

Hierna krijg ik een afscheid en een Bonne route,Buen Camino ,ik wordt er bijna verlegen van.Ik loop verder door Namen en probeer mijn weg te vinden.Maar dat valt nog niet mee,ze zijn daar met een gigantisch wegproject bezig.Ik probeer mijn pad te zoeken en dan loop ik weer op de Ravel 2.Dit zijn brede paden voor de fietsers en voetgangers.Ik volg nu alleen maar de Maas richting Dinant.Dit is met dit mooie weer natuurlijk prachtig.Ik kom langs oude statige panden waarvan er sommige in erbarmelijke staat bevinden,zoals ik dat al vaker in de Ardennen heb gezien.De laatste van de familie heeft er nog gewoond,is overleden en de familie krijgt het pand niet kwijt vanwege een veel te hoge vraagprijs (erfenis).Dus laat maar staan.Maar goed,ik loop op mijn gemak verder en ik geniet van de omgeving en het weer.Zo loop ik Profondeville binnen waar het terras me uitnodigt .Onder het het genot van een Maredsous besluit ik dat ik vandaag mijn tentje maar eens op ga zetten.Op de camping eerst ff een douche en daarna het tentje.Nou het werd me nog een gehannes,maar hij staat.

FDCAFA22-12C5-4E23-A913-72B5A182B9E8H

Nog ff naar de Carrefour voor een maaltijdsalade en ik ga genieten van een mooie avond.

tot morgen

1. Rita:
    18 april 2019
    Mooie omgeving daar. En het weer is goed nu. Hopelijk niet al te koud vannacht in je tent. Truste en succes voor morgen🙋
  2. Wendy:
    18 april 2019
    Je treft het wel met het weer🌞🌞
    Truste en SUC6
  3. Daisy:
    18 april 2019
    Wat mooi zo langs het water!
    Fijne avond!
  4. Irma Everink:
    18 april 2019
    Wat leuk om te lezen Rob! Lijkt me een prachtige ervaring, geniet ervan!
  5. Mary Calis:
    18 april 2019
    Stoer Rob. Kom je ook nog langs Corbigny?
  6. Jan:
    18 april 2019
    Ja tenten opzetten was vroeger nooit je sterkste kant. Hoeveel km moet je nog?
  7. Julia:
    18 april 2019
    Mooie foto’s hopelijk niet te koud vannacht in je tent🌞
  8. Jolanda Janssen:
    18 april 2019
    Mooie verslagen maak je rob succes ik volg je
  9. Eva Laureijs:
    19 april 2019
    Ik hoop dat die relikwie niet te hard stonk 😂.
    Super leuk!!!
    💪💪💪