Van Estella naar Torres’ del Rio 28km

28 april 2023 - Torres del Río, Spanje

Het gerommel begon al vroeg vanmorgen,half 6.Ik draai me nog een keer om maar kan door het gerits en geschuif toch niet meer slapen en ga eruit.Pak mijn spullen in en zie dat de Amerikaanse dame wat spullen is vergeten,en die is al een uur weg.Ik pak ze ook maar in,mischien kom ik ze nog wel tegen.Ik kijk op mijn telefoon en lees alle berichtjes over de overnachting van morgen,alles negatief.Ook vanuit Nederland wordt er mee gekeken naar een oplossing,bedankt Marianne.Ik heb een bed kunnen boeken in Navarette maar dat wordt een trip van 33 km.Maar goed we zullen zien.Om kwart voor zeven loop ik aan om er 2km later achter te komen dat ik mijn stok vergeten ben,dus maar weer omgedraaid.Na de restart loop ik het dorp uit en kom bij de beroemde wijnfontein.Hier bij een grote wijnboer,bodega,komt de rode wijn zo uit de muur.Ik sla over en loop verder en dan kom ik bij een tweesprong rechts de lange lage route of links de korte hoge route.Ik kies voor de hoge route en deze begint gelijk te klimmen door een prachtig bos.De route gaat vervolgens over prachtige paden met een mooi uitzicht ,en ik klim intussen toch weer naar de 800meter.Na de afdaling kom ik in een klein dorpje en check mijn mail en yes ik heb een plek in Logroño bij de refuge Municipal,en niet in het politiebureau maar er tegenover.Camino provides.Ik loop verder en kom Polly tegen de Amerikaanse dame,en vertel dat ik nog wat spullen heb die ze is vergeten.Dus die is ook weer blij,Polly is 72 en ze loopt ook tot Santiago,respect.De route gaat verder over vrij saaie paden door een licht glooiend landschap.In Los Arcos pak ik een drankje en een paar broodjes en bezoek de prachtige kerk.Ik moet nog 7 km naar mijn overnachting en het is een lange saaie weg.Ik zet mijn muziek maar op en dankzij de Proclaimers en Guus Meeuwis loop ik precies een uur later het dorpje Torres’ del Rio binnen waar ik Alberge binnen ga.Het is heel basic en na een korte koude douche ga ik het dorpje eens verkennen.Bij een barretje drink ik een biertje en kom in gesprek met een Deense man,en hij heeft na zijn pensionering een brouwerij opgezet.Nou dan zitten we op gelijke voet,leuk gesprek.Rond 7 uur ga ik terug naar de Alberge voor het avondeten,en ook hier weer leuke gesprekken met een paar  Australiërs ,en dit is het leuke van de Camino.Ik schrijf deze blog en ga zo naar mijn mandje

Hasta manana

1. Marianne:
    28 april 2023
    Nou fijn dat het toch gelukt is om een slaapplaats te vinden . Loop ze morgen. Op naar het mooie gezellige Logrono🍺🌮
    Hopelijk met een lekkere loop temperatuur 🌞🖐️
  2. Carla:
    28 april 2023
    Wat is het toch mooi daar! Fijne avond en tot morgen!
  3. Julia:
    28 april 2023
    Weer een mooie dag gehad👍
  4. Jaap Harthoorn:
    28 april 2023
    Mooie dag! Goed nieuws uit Logroño en leuke gesprekken: het gaat goed! En prachtige foto’s, ik kijk graag mee zo. 👍🏼
  5. Rita:
    29 april 2023
    Prachtige omgeving ik hoop niet al te heet al om te lopen. Goede reis vandaag🌞