Van ja hoe heet het ook alweer naar Calzadilla de la Cueza 28km

7 mei 2023 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Na een goede nachtrust wandel ik deze morgen verder door het eindeloze landschap.Het heeft vannacht flink geonweerd en geregend.De wereld ruikt fris en en het is koud,zo,n 4 graden.Maar het is onbewolkt en ik kan de full moon nog zien.De zon komt op en begint deze weidse braadpan langzaam te verwarmen.Ze zeggen hier,9maanden winter en 3 maanden hel.Ik kan er bij mij iets van voorstellen.Na 10 km kom ik in een leuk dorpje en pak een ontbijtje want hierna is het 16 km niets.Het is een lang ,kaarsrecht gravelpad door de eenzame weilanden.Geen teken van menselijke bewoning of wat dan ook.Alleen het concert van de vogels laten mij beseffen dat ik nog op een wereldse plek ben.Ik zet mijn muziek weer aan en de kilometers slijten weer onder mijn zolen vandaan.Ik kom de moeilijk lopende man uit de Filipijnen weer tegen en wens hem een Buen Camino maar als ik hem zo zie lopen gaat hij van de Filipijnen naar de Filistijnen.En dan na 28 km kom ik in een klein dorpje waar ik overnacht.Ook hier weer,dat dorp overleefd dankzij de Camino.Ik ga op het terras zitten en neem een grote pot bier,refueling .Ik kom in gesprek met een vrouw uit Rusland en een uit Oekraïne en de gesprekken zijn weer werelds.Het blijft een mooie ervaring om met zoveel mensen uit de wereld deze tocht te lopen.Ook bij het gezamenlijk avondeten heb ik mooie gesprekken.Ik ga nog ff buiten deze blog schrijven en ga zo dadelijk slapen.Buenos Noches

Hasta manana

1. Carla:
    7 mei 2023
    Wat schrijf je toch gezellig Rob! Wel te rusten en tot morgen!
  2. Marianne:
    7 mei 2023
    Ik ben 10 jaar bij een wandelclub geweest , als ik jou foto's zie moet ik aan een lied denken dat wij altijd zongen met de groep:" al is de weg nog zo lang , van een afstand zijn we niet bang "😁
  3. Hans:
    8 mei 2023
    Mooi saai stukje maar ook die weer overwonnen. en gelijk aan het hoofd van de tafel dat doe je goed.
    Slijt de zolen maar lekker verder af want nog minder dan 500 km. En dan nog terug?
  4. Ardie:
    8 mei 2023