Van de la Cueza naar Bercianos del Real Camino 32km

8 mei 2023 - Bercianos del Real Camino, Spanje

Goed geslapen na al die bierkes,om 7 uur sta ik buiten.De volle maan gaat de strijd aan met de zon,maar dat gaat hij niet winnen.Het levert wel mooie luchten op.Het is wel koud zo,n 5 graden maar we lopen ons wel warm.Ik loop over de Meseta ,wat dus tafelgebergte betekent.Ik loop nu dus over het tafelblad op 800 meter hoogte en zo nu en dan moet ik over een opgerold servetje heen klimmen.De dorpjes waar ik doorheen loop lijken doods en uitgestorven,maar elke dag rond 5uur een reïncarnatie,de deur gaat open en lopen de bejaarde mensen de deur uit.Alleen de dorpen waar de Camino iets kan gebruiken,ontbijt,drankje etc.zit wat meer leven in.En zo kom ikin het stadje Sahagun .Het ziet er inderdaad wat wereldser uit met zelfs een treinstation.Ik pak hier mijn brunch en zit niet op mijn gemak.Ik heb niets geboekt voor vandaag,en loop nog 10 km verder en weer over gravelpad langs de weg,muziekje gaat weer op en met zo,n 6km per uur verplaats dat kleine stipje op de kaart naar zijn doel.Nou ja,doel,de reis is het eigenlijke doel,maar ja dat is weer gefilosofeerde klets als je aan het wandelen bent.Vlak voor het dorp ,kom ik bij een nieuwe Albergue en ga maar maar eens vragen en ja hoor een van de laatste bedjes is voor mij.Een vlugge douche en loop het dorpje maar eens in.Ook hier weer ,dat dorp leeft gewoon van de Camino.Elke dag zo,n  300  of 400 mensen die voorbij komen of hier verblijven.Ik ga maar eens een hapje eten in het dorp en kom dan weer in gesprek met een moeder en dochter uit Kroatië.De dochter is geboren in Mostar Bosnië,het stadje wat we begin Maart nog bezocht hebben.En ja ,dan gaan het weer over de zinloze oorlogen die nooit zullen eindigen.Diep onder de indruk loop ik naar bedje.Buenos Noches

Hasta manana

1. Marianne:
    8 mei 2023
    Leuk al die mensen van verschillende landen
  2. Julia:
    8 mei 2023
    Weer een lange afstand gelopen vandaag en zonder moeite👍
    En idd zinloze oorlogen en het lost niks op🥲
  3. Ed Verheijen:
    8 mei 2023
    Weer een skon verhaal, zet hem op..... 💪💪
  4. John:
    8 mei 2023
    Je hebt er flink de sokken in, vandaag dus ook alweer ruim 30 km knap!
    Ook toevallig dat je iemand treft uit Mostar dan heb je gelijk gesprekstof. Slaap ze en succes weer voor morgen.
  5. Rita:
    9 mei 2023
    Succes vandaag. Het was weer een enerverende dag voor je met al die gesprekken. Hele mooie fotos weer 🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️
  6. Hans:
    9 mei 2023
    Toch altijd leuk om te lezen Rob. Dat ene standbeeld is dat echt. Ik vraag het omdat het lijkt of de persoon 's avonds naar huis gaat op zijn fiets. :)